2014. január 11., szombat

Képviselőfánk

Milyen régóta vágytam már rá, de pont mint a mézes lapoknál csak kerülgettem az elkerülhetetlent. Nem tudom miért ez a mummus érzés bizonyos süteményekkel kapcsolatban.
Nem mondom, hogy gyorsan megvan, de könnyen az biztos. Érdemes előző este megsütni a fánkokat, a töltést hagyjuk másnapra. Ugyanis a krém és tejszín elkészítéséhez, töltéséhez használt eszközök elmosogatása egy örökkévalóságnak tűnt. Arról nem is beszélve, hogy így még dél körül tudtam fotózni.
Szóval azt kell mondjam, hogy ne féljetek, hanem bátran próbáljátok ki! Egyszerűen mennyei finom lett, sosem ettem cukrászdában, sehol ilyen csodálatos képviselőfánkot! :)

 

 Hozzávalók a fánkhoz:
  • 200 g liszt
  • 200 g vaj
  • 200 ml (2 dl) víz
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál cukor
  • 5 db felvert tojás

A fánkok elkészítése:
  1. A sütőt 200 fokra (gázsütő 4-es fokozat) előmelegítjük.
  2. A vizet a vajjal, sóval és cukorral összeforraljuk, hozzáadjuk a lisztet és  összemelegítjük, kb. 3 percig kevergetjük, nem baj, ha kicsit serceg. A massza legyen csomómentes és kevergetés közben váljon el az edény falától.
  3. Egy keverőtálba félretesszük hűlni.
  4. Mikor már langyos a tészta, robotgéppel apránként hozzákeverjük a tojásokat. Lágy fényes tésztát kapunk.
  5. Habzsákba töltjük, és sütőpapírral bélelt gáztepsire dió vagy kisebb almácska nagyságú halmokat nyomunk, attól függően, hogy nagy vagy kis (két harapásos) fánkokat akarunk.
  6. Előmelegített sütőben 200 fokon sütjük úgy, hogy egy nagyobb tepsibe kétujjnyi forróvizet öntünk és a sütő aljára helyezzük. Kb. 40 percig sütjük, de 20 percig semmiképpen ne nyissuk ki a sütő ajtaját mert összeeshetnek a fánkok. A színéről is láthatjuk mikor jó, mert szép zsemleszínűre sülnek.
  7. Még melegen vágjuk le a tetejüket egy recés késsel, mert a belsejében lévő gőztől összeeshet a tészta. A közepéből kiszedhetjük a maradék tésztát, de nem muszáj, mert így is üreges annyira, hogy beleférjen a krém.
  8. A tészta sütését előző este is megejthetjük, így másnapra marad a töltés.
 
 
Vaníliás krém:

  • 2 csomag főzős vaníliapuding
  • 100 g kristálycukor
  • 500 ml (5 dl) tej
  • 4 tojás
  • 50 g porcukor

Tejszínes réteg:
  • 250 ml (2,5 dl) tejszín
  • 3 evőkanál porcukor
  • 1 csomag habfixáló

Töltelékek elkészítése:
  1. A tojások fehérjét az 50 g porcukorral kemény habbá verjük.
  2. A pudingport a tojások sárgájával, a 100 g kristálycukorral és egy kicsi tejjel csomómentesre keverjük, majd a többi tejet hozzáadva sűrű krémet főzünk.
  3. Még melegen összekeverjük a keményre vert tojásfehérjékkel.
  4. Hagyjuk langyosra hűlni, ezalatt a tejszínt a porcukorral elkezdjük felverni, majd óvatosan hozzászitáljuk a habfixálót és kemény habbá verjük.
  5. A vaníliakrémet és a tejszínt is csillagcsőrös habzsákba töltjük.
  6. A fánkokban elosztjuk a vaníliakrémet, majd a tetejükre nyomjuk a tejszínhabot.
  7. Rátesszük a tésztasipkákat és hűtőbe tesszük pár órára. Porcukorral tálaljuk.
 
Jó étvágyat!

23 megjegyzés:

  1. Csodaszép, gyönyörű, nem találok rá szavakat! :)

    VálaszTörlés
  2. Janka is, Te is, miért fájdítjátok a szívünket?? ;-)) Csodaszépek, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek, nagy kedvenc nálunk is:) Évekkel ezelőtt féltem elkésízteni, de ma már nem:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek guszták! Nem sokszor csináltam még én sem de az első előtt én is drukkoltam hogy sikerül:) Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek! Én évek óta nem sütöttem képviselőfánkot, pedig az utóbbi időben Leányzóm többször emlegette. Ideje volna...

    VálaszTörlés
  6. Ezek nagyon csodálatosak Barbi! Nagyon szépek azokkal a kis csavarral a tetejükön. Ez az egyik kedvenc sütim. A krém és a hab is nagyon finomnak tűnik. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek! Imádom, de még sosem próbáltam, most viszont itt a megfelelő recept! :)

    VálaszTörlés
  8. Ilyet szoktam álmodni amikor mélyen alszom. Felébredek és sehol semmi :-) . Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  9. Lánykoromban sütöttünk otthon Anyukámmal, én itthon nálam soha. De a barátnőm kedvenc édessége, így elég gyakran van szerencsém enni:) Barbi, csodásak lettek, nagyon ügyes vagy !! :)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen Nektek, nagyon büszke vagyok, bár bevallom, nem volt ez olyan nehéz feladat! :) Nekem is az egyik kedvenc édességem, az is igaz, hogy abból sok van még ezen kívül, de most legalább megsütöttem és valóban csudafinom és szép lett. :)

    VálaszTörlés
  11. Szuper képviselők... Bárcsak a parlamentben is ilyen jók ülnének... :o))) Legközelebb én is habzsákból fogom kinyomni, hogy ilyen sávos legyen. Eddig mindig csak kanállal rakosgattam a halmokat. Fincsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, jó a kanál hidd el, habzsákból eléggé megszenvedtem, mert nehezen ment, bár való igaz, hogy szépek lettek ezzel a csavarra a sipkájukon. :) Köszi!

      Törlés
  12. Szépek, szépek, de hibásak. A hibájuk nem itt vannak előttem!

    VálaszTörlés
  13. Szia)kiprobaltam en is de sajna nem lett jo(200fokon eloszor megégett.a masodik adag mar 160fokon sült de az meg összeesett lapos lett mint a palacsinta....de megettük)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, nagyon sajnálom, hogy így jártál, az az igazság, hogy nekem nagyon öreg (több mint 20 éves) gázsütőm van. Legközelebb, ha még van kedved próbálkozni akkor az első 10 perben 200 fokon a többit pedig 180 fokon süsd. 20 percig semmiképpen ne nyisd rá az ajtót! És nem szabad időre hagyatkozni a sütés végét illetően, hanem nézni kell, hogy szépen megsült-e a teteje, mert akkor már biztosan jó belül is. Nálam a belseje lágy volt, de hűlés alatt megsül ott is. Remélem azért nem adod fel!!! :)

      Törlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. Szia Barbi! Nemrég találtam az oldaladra, nagyon tetszik, szuper kis oldal :)
    A képviselőfánkod gyönyörű lett, biztosan kipróbálom majd :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Barbi!
    Nagyon köszönöm a receptet. Az én fákocskáim ugyan nem lettek olyan szépek mint a Tieid, de azért nem kell szégyenkeznem sem :) nagyon alapos receptet állítottál össze. Magához a blogodhoz is szeretnék gratulálni, szuper! Érdemes kutakodni benne.
    Lenne egykérdésem, ha válaszolnál nagyon megköszönném. Hogyan kell helyesen használni a habzsákot? Körkörös en kell nyomni a masszát vagy egyhelyből (másként nem tudom írni) és majd szétterül.
    Köszönöm, további sok sikert. Anett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anett!
      Nagyon kedves vagy, örülök, hogy ezt írod!
      A habzsáknál körkörösen nyomom a masszát, lehet kisebb és nagyobb tésztákat is készíteni. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...