2011. október 18., kedd

Kakaós csiga villámgyorsan

Imádjuk a kakaós csigát, de időbe telik míg elkészül, ezért is örültem nagyon mikor Gesztenye oldalán rátaláltam erre a villámgyors csiga verzióra. Az eredeti recept diósan készült, itt kakaósan. Egyszer a diósat is letesztelem, mert ez  nagyon finom lett!! Köszi Gesztenye!


 Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 50 ml tej
  • 5 evőkanál olaj
  • 10 dkg porcukor
  • csipet só
  • fél cs. sütőpor

Töltelékhez:
  • olaj a tészta kenéséhez a töltelék alá
  • 4 ek porcukor
  • 2 csapott ek. kakaópor


Új fotó - 2013. február
Elkészítés:
  1. Robotgéppel a túrót és a porcukrot összekeverjük, fokozatosan adjuk hozzá a tejet, majd az olajat.
  2. Ezután már kézzel dolgozzuk bele a sütőporral elkevert lisztet.
  3. Lisztezett felületen, kinyújtjuk és olajjal átkenjük.
  4. A kakaós porcukor keverékkel egyenletesen megszórjuk, majd feltekerjük, és kb. 2 cm-es csigákat vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk.
  5. Előmelegített sütőbe 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Nem lesz piros a teteje, hanem kissé fakó, de úgy a jó mert különben nagyon kiszárad és kemény lesz! Tálaláskor porcukorral hintjük.
 Jó étvágyat!

69 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, fahéjasat véletlenűl nem csináltál? Akkor nem is ácsingózok tovább!:-))
    Nagyon jó a tésztája kifogom próbálni én is sokkal hamarabb elkészűl mint az élesztős!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, fahéjasat nem csináltál? Akkor nem is ácsingózok tovább!:-)) Nagyon jó lehet ez a fajta tészta kifogom próbálni sokkal egyszerűbb mint az élesztős!

    VálaszTörlés
  3. Hű ez tényleg remek recept.
    Fogyással kapcsolatban nem kel fogynod, nézem a képet nagyon csinos vagy

    VálaszTörlés
  4. Ez a recept egyszerűen fantasztikus, a látványról már nem is beszélve!! Nagyon jó, hogy nem kell keleszteni, tényleg villámgyorsan készen van! Hétvégén megsütöm! Mennyei képek!

    VálaszTörlés
  5. Ez egy remek recept. Szépek lettek a csigáid! :) Hangoddal mi van? Jobban van már?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik, el is mentettem! :)

    VálaszTörlés
  7. Hűű, de guszta, mentettem! :))) Jobban vagy már? :)

    VálaszTörlés
  8. Mindenkinek nagyon köszönöm szépen, de Gesztenyé-é a dicséret, tényleg nagyon jó kis recept, hihetetlen gyorsan megvan!

    Éva fahéjasat nem csinálhatok, mert rajtam kívül senki sem enné! :))

    Bianka, köszi, jólesik, hogy ezt mondod! :)

    Kriszti, kíváncsian várom a tiédet! :)

    Anita, köszönöm a receptet, illatos kis kotyvalékom lett, fura, de nem rossz, azért egy kis vízzel leöblíthetem? Attól-e vagy a homeopátiás Homeovox-tól, de tegnap délutánra, ha egy kicsit is de visszatért a hangom, azóta egyre jobb csak még elég rekedt, és néha ki-kihagyó. Köszi mégegyszer, bekerül a kiskönyvembe!

    Flóra vidd csak bátran, ha idő szűkében vagy már sütheted is! :)

    Katucikonyha, én is így vagyok pár száz recepttel! :))

    VálaszTörlés
  9. Anita az mindegy milyen méz? Mert én hársmézet raktam bele, ami egy kicsit kesernyés, de kimondottan meghűlésekre ajánlják.

    VálaszTörlés
  10. Csilla, köszönöm, már kategóriákkal jobban!

    VálaszTörlés
  11. Szuper, nem kell keleszteni! Én is elteszem magamnak az ötletet! S megint mécses:-)

    VálaszTörlés
  12. Barbi!
    Nagyon örülök, hogy ízlett!!
    Mi is nagyon szeretjük, próbáld ki diósan is:-))

    VálaszTörlés
  13. De kis hangulatos képek, azt hiszem én is előveszem a gyertyákat, persze és sütök melléjük ilyen finom sütit.:)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon mutatós és finom a sok szép csigád! Én is ki fogom próbálni!
    A hangodra vigyázz továbbra is!
    Nekem is szembeötlő volt a fogyásról kitett fotód! Egyetértek Biankával, ne fogyj tovább! :)

    VálaszTörlés
  15. Kénytelen leszek ma kakaós csigát készíteni, mindenki oldalán van valmi különleges. Örülni fog a család ifjabbik fele (mármint a két gyerek, mert a párom szerint az édesség hízlal, ne merészeljek sütit csinálni, persze könnyű neki, ő nem szereti).

    VálaszTörlés
  16. Ismerem azt a túrós olajos tésztát, eredetileg almás táskaként. Múltkor én is kakaós csigának használtam, isteni volt. Guszták a csigáid, mint mindig! :)))

    VálaszTörlés
  17. Gerdi köszi! Most már sokszor lesz mécses is meg ez a süti is! :)

    4gyerek jó ötlet! Köszi! :)

    Gesztenye örök hála! Legközelebb diósan tervezem! :)

    Kati aranyos vagy, köszi! Ezt is imádom az őszben, hogy elő lehet venni a hangulatos kis mécseseket! A süti meg ráadás! :)

    Marika jólesik tőled is, hogy ezt írod a fogyásom kapcsán. A hangom már kezd visszatérni, de szerintem ez hosszú folyamat lesz, azt már látom. Remélem ízleni fog a csiga, ha kipróbálod! :)

    Gabi süsd csak meg, nem nagy adag, ennyit nyugodtan elmajszolhattok! :))

    Petra, köszi! Akkor Te legalább most megerősítesz a finomságában. Bár remélem ránézésre is látszik, hogy az. :))

    VálaszTörlés
  18. Jajj!! Elvesztem... Gyönyörűek ezek a csigák és én hogy szeretem... :)Kár, hogy itt németben vacak a túró különben már rohannék is a boltba, és....

    VálaszTörlés
  19. Szia Barbi! Most tevedtem ide, de nagyon tetszik a blogod, jövök maskor is :) Ezt a csigat pedig a hetvegen megsütöm tuti, nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  20. Tényleg nagyon szépek lettek, és szuper, hogy nem kell keleszteni, hamar elkészül. Mi is ki fogjuk próbálni!

    VálaszTörlés
  21. Tündi, szerintem azért megér egy próbát! :) Nem biztos, hogy olyan vacak az a túró! :)

    kovtama, hajrá! Jelezz milyen lett! :D

    Csigi örülök, hogy erre tévedtél, szívesen látlak máskor is! Remélem nektek is ízleni fog! Köszi!

    Hankka köszönöm, örülök hogy kipróbálod, nem bánod meg! :))

    VálaszTörlés
  22. Barbikám, függő lettem a blogoddal, főleg a kakaós csigáiddal. :) Ezt ma megsütöttem és tényleg nagyon finom lett és még át is tudtam reformosítani szénhidrátcsökkentett liszttel és édesítővel , így is isteni lett!!!!

    VálaszTörlés
  23. Remélem Bambi felteszed, mert már a szekrényben figyel a Master Mix lisztem, de még nem mertem használni! Örülök, hogy megint itt jártál és jó lett a recept még átalakítva is!!! :)

    VálaszTörlés
  24. Csodaszépek a csigáid! :) Éppen most sült ki nálunk is, isteni finom! Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt a receptet! :)

    VálaszTörlés
  25. Viki úgy örülök, hogy ez is kipróbálásra került és ennyire ízlett!!! Remélem lefotóztad! :D

    VálaszTörlés
  26. Nálunk most sült meg, a fiammal alig bírtam már a kakaós illattól besokkolt, imádja a kakaós csigát. Nagyon fini lett! :)

    VálaszTörlés
  27. Nahát, de jó, hogy ilyen sikeres lett nálatok is!!! Örülök, hogy megírtad! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  28. Na milyen lett? Gondolom már készen vagy! :D

    VálaszTörlés
  29. Kedves Barbi!
    Tegnap elkészítettem én is a gyerkőceimnek ezeket a kakaós csigákat...és nagy siker volt...a végeredményt felteszem a blogomba...köszönöm...:):)
    Kata

    VálaszTörlés
  30. Kata, nagyon örülök, hogy te is kipróbáltad! Kellenek az ilyen könnyen elkészíthető mégis tartalmas süti receptek! Köszönet érte Gesztenyének!!! :)

    VálaszTörlés
  31. Ahogy olvasom, nem csak én vagyok csiga rajongó. Nagyon szépek a csigáid. Én is elkészítem.:)

    VálaszTörlés
  32. Tücsi, ezt a csigát rengetegen megsütötték már!! :) Nem fogsz csalódni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma megsütöttem ezt a kakaós csigát, úgy gondoltam, hogy ma ez isteni lesz a vasárnapi ebéd után (van más kakaós csiga receptem, melyet évek óta használok, de úgy megkívántam ezt a verziót, nagyon megtetszett a tészta olajos-túrós receptje). Nahát, Barbi! Ez valami nagyon-nagyon finom lett!!! Igazi békebeli feelingünk lett tőle. :D Szerintem ezt a verziót fogom elkészíteni többször. Annyit megettem belőle, remélem nem lesz tőle bajom... De hát mit csináljak, ha annyira ízlik?
      Remélem holnap ki tudom tenni a blogomra! Köszi a receptet! :)

      Törlés
    2. Gabi már várom is a bejegyzésed!!! Igen ez nagyon finom, bár én nem tudok választani a mami kakaós csigája és e között! :)
      Ismerős a helyzet amikor túleszi magát ez ember lánya egy ilyen finomságból! :DD

      Törlés
    3. Természetesen ki fogom próbálni a Mami kakaós csigáját is, mert sok jót olvastam róla nálad. (De a Te receptjeid közül bármelyiket kipróbálhatnám, hisz' mindegyik szuper jól néz ki és bizti, hogy fantasztikusan finom is > csak már annyi mindent akarok sütni/főzni a saját receptjeimből és Anyukám receptjeiből is, könyveimből is, hogy a listám már a végtelenségig ér - de biztos, hogy sok dolgot fogok még az oldaladról készíteni.)
      Egyébként képzeld, a férjem vette észre, hogy a kakaós csiga linkemnél volt egy pici hiba, mert csak az oldaladig lehetett eljutni a linkkel, de a kakaós csigádra nem, pedig a csigádra szerettem volna. Nem voltam itthon ma, az autóban a férjem laptopjáról indítottam el a "csigát" a blogomra, és utólag kiderült, hogy a html-ről lehagytam az "l" betűt. Délután amint hazaértünk, kijavítottam. :) Remélem nem haragszol? :)

      Törlés
    4. Dehogy haragszom!! :)) Aranyos vagy, hogy felraktad és be is írtál! Nagyon kíváncsi leszek a másik kakaós csiga próbádra is, bár szerintem a te saját kelt tésztás csigád is finom lehet!! :) Köszi még egyszer! :D

      Törlés
  33. Szia Barbi! Nincs itthon porcukrom sajnos, a nyál viszont csorog a számban a csigák látványától. :) Szerinted nádcukorral is működne vagy a porcukor lényeges?
    Köszönöm!
    Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      A nádcukor is tökéletes, nincs valami késes aprítód amivel kicsit apróbbra vághatnád a cukrot, vagy esetleg kávédarálód, én mindig ezzel gyártok porcukrot, nem veszek boltit, mert drágább.
      Különben simán kr. cukorral is megcsinálnám, mert a mami kakaóscsiga töltelékét legtöbbször azzal készítem. Lehet egy kicsit ropogósabb lesz a töltelék, de az engem nem szokott zavarni, isteni lesz!!! :))

      Törlés
    2. Én is a robotgép hasznosítására gondoltam rögtön.. :) max egy kicsit barnább lesz a tészta a nádcukor miatt.. .) Na megyek, mérem is a túrót, holnap beszámolok, milyen lett. Nagyon köszönöm a gyors segítséget, legyen szép estétek!
      Eszter

      Törlés
    3. Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a véleményed!!! :) Kellemes estét nektek is!! :D

      Törlés
  34. Barbi! Ma ilyet csigucikat fogok sütni! Szeretném megkérdezni, hogy kb. hány darab lett (ha még emlékszel rá), mert mi csak ketten vagyunk és attól félek, hogy ha túl sok lesz belöle, túl sokat fogok enni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ok, már nem aktuális. Már sülnek :DDD

      Törlés
    2. Jaj, ne haragudj, de most olvastam csak!
      Szerintem simán elfogy majd, sokan éppen azt írták, hogy duplán sütik mert kevés. :DD

      Törlés
    3. Köszi :)) Végül fél adagot készítettem kettönknek, mert a párom nem annyira sütis. Így is kiadós volt, de ha többen lennénk, nem felezném, az tuti!!

      Törlés
    4. Örülök nagyon-nagyon, hogy megcsináltad és ízlik! :)))

      Törlés
  35. Elkészült! Nagyon finom lett!! :) puszillak!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is ízlett!! :)) Pussz!

      Törlés
    2. Ma a kisfiam reggel egy mesekönyvben olyan képeket nézegetett, ahol csigát sütnek. Ő is azt akart enni, de indulni kellett az oviba...reménykedtem, hogy elfelejti, de mikor mentem érte, már tényként közölte, hogy mi kakaós csigát fogunk sütni... hirtelen azt sem tudtam, hova kapjak, de eszembe jutott, hogy Nálad itt ez a jó kis villámgyors csiga, amit nem kell keleszteni. :))))

      Alig bírta kivárni a sütési időt,de a végeredmény kárpótolta, egyből hármat benyomott. :)))))))))) Ma megmentetted a délutánomat ezzel a recepttel Barbi! :)))

      Törlés
    3. Bambi nagy öröm ez nekem is!!! Köszönöm, hogy megírtad, süss csak bátran, ami megtetszik!! Most én is megenném! :))

      Törlés
  36. Kedves Barbi!!!!
    Isteni ez a kakaós csiga is !!!!!!!!
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
  37. Isteni lett, igaz én is a német vacak túrónak nem nevezhető tejfölszerű valamiből csináltam. Köszike!

    VálaszTörlés
  38. Kellenek az ilyen villámgyors receptek, nagyon szeretem őket:-)jól néz ki a csigusz, biztos finomak is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, főleg reggel frissen sütve, melegen egy pohár tejjel! :) Való igaz, nagyon jók az ilyen receptek, mert egyre kevesebb az időnk bonyolult sütemények elkészítéséhez! :)

      Törlés
  39. Nem olyan rég találtam ide és ahogy nézelődtem láttam ezt a kakaóscsiguszt (bocs mi így hívjuk, szimplán csigusz. :D)Már 1 hete meg is volt nyitva az oldal, tegnap gondoltam megsütöm, hát mit ne mondjak, nagyon fini lett. Bár én amikor kivettem a sütőből kissé száraznak láttam, így (asszem Limaránál láttam) én olvasztott vaj+tej keverékével megtunkoltam a tetejüket, és visszaraktam őket a lekapcsolt sütőbe. Az eredmény az igazi régi, extra kakaós, zaftos, deja vu-érzetű süti lett.( még ált. sulis koromból egy öreg bácsi árulta a péksütiket egy bódéban és minden reggel ott vettem ilyen ízű kakaós csiguszt. Abban ugyan nem volt túró, de az íze a mai napig a számban van. És eddig ez áll a legeslegközelebb hozzá.) Szóval a hosszú rizsa után: KÖSZÖNÖM.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin, nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a csiga és ennyire ízlett! A lényeg, hogy még majdnem nyersnek tűnik mikor kiveszem a sütőből és a tepsin hagyom kihűlni, akkor, lesz puha és ugyanakkor roppanós! A Limarás ecsetelést kipróbálom én is! Szeretem a receptjeit! :)
      Köszönöm! :)

      Törlés
  40. Nagyon finom és nem utolsó sorban valóban nagyon gyors! Mire bemelegedett a sütőm a csigák már sorakoztak a tepsiben. Próbáltam már több kakaós csiga receptet is de most ez a nyerő! :)

    VálaszTörlés
  41. Barbi, azt szeretném meg tudni, a felsorolt hozzávalók mennyiségéből mennyi csiga lesz kb. ? Holnap vendégeink lesznek és gondoltam ilyet csinálnék, mert a vendégsereg nagy része gyermek lesz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a válasszal szerintem már elkéstem, és már úgyis tudod, ha elkészítetted! Remélem finom volt :)

      Törlés
  42. én is megsütöttem, nagyon finomak lettek és szépek is :) ami nálam, kezdő szakácsnőnél nagy szó!
    Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  43. Olaj helyett lehet vajjal vagy margarinnal is készíteni?köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emese, szerintem olvasztott vajjal is jó lesz. :)

      Törlés
  44. Olaj helyett lehet vajjal vagy margarinnal is készíteni?köszi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...