2013. december 7., szombat

Túrós stollen

A Stollen egy közkedvelt német karácsonyi sütemény, a bepólyált kis Jézust szimbolizálja. Nálunk a gyümölcskenyérhez hasonlít a legjobban. Készülhet élesztővel és sütőporral, én ez utóbbi készítettem, sőt ebben a tésztában túró is található. Először sütöttem, féltem is tőle, de megint nem csalódtam, mert amibe én ránézésre beleszeretek az általában valóban finom lesz. A recept egy Antikváriumból rendelt karácsonyi dr.Oetker-es könyvből van. Hogy miket találok! :)))
Nagyon örülök, ha kipróbáljátok! :)

 

Hozzávalók:
  • 300 g csemege mazsola
  • 150 g aszalt szilva
  • rum

  • 500 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 130 g cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 teáskanál mandula kivonat
  • 200 g puha vaj
  • 250 g túró
  • 200 g hámozott darált mandula
  • 2 tojás
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg, kardamom, gyömbér, szerecsendió és fahéj
    (nálam ezek kimaradtak)

  • 50 g kockákra tört étcsokoládé
  • 100 g aszalt sárgabarack négyfelé vágva
  • 250 g marcipán
Tetejére:
  • 80 g olvasztott vaj
  • 50 g porcukor
 
Elkészítés:
  1. A mazsolát és a négyfelé vágott szilvákat leöntjük rummal, annyira, hogy ellepje, majd egy éjszakára ázni hagyjuk.
  2. Másnap a sütőt 220 fokra előmelegítjük.
  3. A lisztet, sütőport, cukrot, vaníliás cukrot és fűszereket összekeverjük, majd a vajjal szétmorzsoljuk. Hozzáadjuk a túrót a tojásokat, a mandulát, mandulakivonatot és elkezdjük összeállítani a tésztát, ha szükséges tejföllel lágyíthatjuk. Nehezen áll össze, ezért mikor nagyjából már összegyúrtuk, borítsuk enyhén lisztezett felületre és gyúrjuk addig míg szépen összeáll.
  4. Téglalap alakúra nyújtjuk, majd a lecsepegtetett aszalványokat, csokoládét, sárgabarackot rászórjuk és belenyomkodjuk a tenyerünkkel. Feltekerjük, a széleit bedolgozzuk, hogy a gyümölcsök ne potyogjanak ki, majd újra kinyújtjuk, nem kell nagyra, csak, hogy a rúddá sodort marcipánt bele tudjuk tekerni.
  5. A feltekert rudat a tetején a közepétől kicsit jobbra megnyomjuk a sodrófával és kialakítjuk a stollen formát, de hagyhatjuk szép hengeresen is.
  6. 180 fokra visszavéve a hőfokot, 60 perc alatt pirosra sütjük.
  7. Még forrón átkenjük vastagon az olvasztott vajjal, majd megszórjuk bőven porcukorral, kb. 10 perc múlva újra ismételjük ez a műveletet.
 
Jó étvágyat!

22 megjegyzés:

  1. Ilyen sok-sok finomsággal a tésztájában biztosan nagyon finom, a túrótól pedig puha lehet a tésztája! :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Tyű, itt aztán lehetne csemegézni.. Milyen ötletes a túróval. Sosem sütöttem még stollent, De már rég izgatja a fantáziámat. Szóval nagyon ügyes vagy, remek süti és a fotók igazán hangulatosak. :o)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Imádnám! Minden kedvemre való benne! :)

    VálaszTörlés
  4. Ej, de brutálisan jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  5. Hűűű, nem mondom került bele ez- az. :) Nagyon szép!!

    VálaszTörlés
  6. Szia Barbi, bocs, hogy nem a témához írok, engem most az érdekelne, hogy melyik fotószerkesztő programmal csináltad a blogfejlécet? Nekem eddig még nem sikerült olyan programot találnom, amivel így több kis képet rakosgathatnék egymás mellé egy másikra, a legtöbb program automatikusan kever egy montászt. Írnál nekem esetleg e-mailt a zykade67 kukac yahoo.com címre? köszi

    VálaszTörlés
  7. Aki mer, az nyer:-) Csodás lett, kívül-belül!

    VálaszTörlés
  8. NYAM-NYAM!! Küldhetnél egy szeletkét, nyitom az ablakot!! Puszi: Gabi

    VálaszTörlés
  9. Hűha ez nagyon finom lehet, guszta!

    VálaszTörlés
  10. De mesés, olyan tökéletes lett :) Én is stollent terveztem-marcipánosat, de nem fog beleférni az időmbe.

    VálaszTörlés
  11. Kellemes ünnepeket kívánok neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Barbi, kívánok Neked és családodnak békés, áldott ünnepet! :)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Barbi!
    Éppen most falatozok a csodafinom stollenből, tényleg olyan szép és fincsi, mint ahogy a képeken kinéz. Nagyon szépen köszönöm a receptet!!

    VálaszTörlés
  14. Mese szép lett:))
    Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  15. Kedves Barbi! Békés, boldog karácsonyt kívánok Nektek!!

    VálaszTörlés
  16. Boldog Karácsonyt kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
  17. Szia Barbi, én már évek óta sütöm ezt a stollent, minden karácsony előtt legalább 5 példányban, ugyanis ajándékba is szoktam adni. Az én receptem is német, egy rég vásárolt ünnepi újságból. Abban nincsenek aszalt gyümölcsök, csak durvára vagdalt magvak: dió, mogyoró, pisztácia. A többi hozzávaló, majdnem ugyanaz. BUÉK!

    VálaszTörlés
  18. Drága Barbi, nagyon boldog új évet kívánok Neked és családodnak szeretettel! :)

    VálaszTörlés
  19. Hétvégén vagy a következőn, én is stollent akarok sütni, a jól bevált receptem szerint. Most elgondolkodtam, lehet, hogy ezt is megsütöm, csak hogy legyen mire rájárni karácsonyig :D

    VálaszTörlés

  20. I love your article thanks for share the article

    Health Magazine

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...