2013. szeptember 14., szombat

Cseh krémes

Most egy nagyon finom süteményt készítettem el, amit évek óta szerettem volna kipróbálni, de féltem tőle, pont úgy mint a mézes krémes lapjaitól. Kedves Anyósom receptje, először valamikor 15 évvel ezelőtt ettem nála és azóta is csak akkor, ha ő megsütötte. Mostanában már bátrabb vagyok ezért tudtam, hogy itt az ideje a sütésnek. Az alsó réteg nagyon vékonyra sikeredett első ránézésre, de mikor a krémet rákentem, már egy kicsit fellélegeztem, a fotókat elnézve pedig szerintem nagyon szép lett! Arról már nem is beszélek, hogy isteni! :)
Amúgy ez a recept megtalálható a "Kisalföld receptjei 9."  c. könyvben is.
Ha jól emlékszem Panna írta egyszer, hogy ez az egyik kedvenc sütije, remélem kipróbálja Veletek együtt! :)



Hozzávalók:
  • 2 ostya/nápolyi lap (Egy nápolyilap mérete 30 cm x 15,5 cm)
  • 6 tojásfehérje
  • 200 g porcukor
  • 200 g darált dió
  • 4 csapott evőkanál zsemlemorzsa

Krém:
  • 250 g puha vaj
  • 200 g porcukor
  • 3 dl tej
  • 6 tojássárgája
  • 1 csomag vaníliapuding
  • 1 csomag vaníliás cukor
 

Elkészítés:
  1. A gáztepsibe 2 nápolyi lapot helyezünk.
  2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  3. A tojásfehérjéket a 200 g porcukorral kemény habbá verjük.
  4. Belekeverjük a darált diót és a zsemlemorzsát.
  5. Ezt a habos krémet a nápolyira kenjük és 180 fokon kb. 20 percig sütjük, vigyázzunk, hogy ne szárítsuk ki!
  6. A puha vajat a porcukorral habosra keverjük.
  7. A tejből, a tojássárgákból, a pudingporból a vaníliás cukorral sűrű krémet főzünk. Hideg vízbe állítva a lábost, sűrűn megkeverve kihűtjük, majd robotgéppel összedolgozzuk a cukros vajjal.
  8. Rásimítjuk a megsült alapra majd reszelt étcsokoládéval díszítjük.
  9. Tegyük hűvös helyre, hogy szépen szelhető legyen, bár én szobahőmérsékleten szeretem a legjobban.

A fotózáshoz ezt a gyönyörű rózsa mintás desszertes tányért és a rózsás teáscsészét a Sütni Főzni webáruház biztosította. Akinek tetszik vagy szereti az igényes és szép kerámiákat annak ajánlom figyelmébe ezt az oldalt. Amennyiben érdekel titeket egy kedvezményes vásárlás, akkor itt a jobb oldali sávban a SütniFőzni emblémánál megtaláljátok a feltételeket.

 Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Nagymamám is készítette ezt, nagyon fincsi! Na és gyönyörű...olvadozok a fotóid előtt...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, ha mégis kedvet kapsz akkor élőben is felidézheted a nagyi sütijének ízét! :)

      Törlés
  2. Húh, de finom lehet! Nekem is van egy hasonló receptem, csak abban kávé is van, és a neve Bocaccio szelet. a Blogon is fent van. De ez nekem jobban ízlene. Van is itthon minden, nincs akadálya a sütésnek. :-)) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó ezt hallani! Jó sütést, és köszönöm! :)

      Törlés
  3. Régen mennyit sütöttem ilyet, imádtam...:) Szuper jól néz ki Barbi!

    VálaszTörlés
  4. De jól néz ki! Cseh süti néven nekem is van egy ősrégi receptem, de az kicsit más. Anyukám gyakran sütötte, én egyszer. A Te változatodat is próbára teszem egyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem fent van nálad, megyek megnézem. :) Remélem megsütöd, mert alapdarab! :) Köszönöm

      Törlés
  5. Nagyon guszta! Tökéletes ünnepi sütemény is lehet, viszem is a receptjét:-)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű és biztos finom is! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki, a Bocaccio és a sárga tetejű diós süti ötvözete, asszem én is ki fogom próbálni, mert nagyon jól néz ki! Imádom a diós sütiket, csak a Családom nem rajong értük. :S :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj pedig nekem meg a dió és a mák a kedvencem és nálunk is csak én vagyok ilyen rajongó! :)

      Törlés
  8. Én másfajta krémmel ismerem : 400 g Nutella van kikeverve 250 g Mascarpone-val, vagy a vaníliapuding helyett isteni a puncs is!

    VálaszTörlés
  9. Szia! A két nápolyi lapot egymásra vagy egymás mellé kell tenni? köszönöm! (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egymás mellé, mert az adja az alapját a süteménynek! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...