2013. november 6., szerda

Lajcsi szelet

Nem is értem eddig miért rakosgattam ezt a receptet! Még Eszti kicsi volt mikor leírtam egy ismerősnél, mert annyira ízlett, de elkészíteni nem volt bátorságom. Aztán a minap a kezembe akadt és rájöttem ez már nem nagy kihívás számomra, mert azóta megtanultam lapot sütni, vagyis inkább úgy írnám, hogy rájöttem, nem is olyan ördöngösség lapot sütni, így hirtelen felindulásból nekiugrottam. Szerencsére vittem a maminak meg a sógornőmnek, mert különben mindet elpusztítottuk volna. Ami jelzem nem csekély mennyiség. Mindenkinek kipróbálandó!!!! :))) 


Tészta:
  • 400 g liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 2 evőkanál méz
  • 2 tojás
  • 200 g cukor
  • 50 g vaj
  • 2 kiskanál szódabikarbóna

Krém:
  • 1 csomag puncs puding
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 3-3 dl tej
  • 4-4 evőkanál cukor

  • 200 g puha vaj
  • + 2 evőkanál porcukor
  • 1evőkanál rum

Tetejére:
  • 100 g étcsokoládé
  • 1 evőkanál olaj


Elkészítés:
  1. A kakaót, mézet, cukrot, tojást és vajat gőz felett összeolvasztjuk, melegítjük.
  2. Utána a szódabikarbónás liszthez forgatjuk egy hablapát segítségével, majd a végén kézzel jó összegyúrjuk.
  3. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  4. A tésztát 3 egyenlő részre osztjuk és 35x25 cm-es téglalappá nyújtjuk mindegyiket, majd vajazott lisztezett gáztepsi hátulján 8(!) percig sütjük mindegyiket.
  5. A vajat kikeverjük a porcukorral.
  6. A pudingokat külön megfőzzük a 3-3 dl tejjel és 4-4 evőkanál cukorral, majd hideg vízbe állítva, kevergetve kihűtjük. A vajat megfelezve mindegyik pudingot kikeverjük vele.
  7. A puncsos krémhez még hozzákeverjük a rumot.
  8. Az első tésztalapra simítjuk a vaníliás krémet, majd újabb tésztalap jön amire a puncsos krémet simítjuk, végül a utolsó lappal beborítjuk.
  9. Vízgőz felett összeolvasztjuk a csokoládét és az olajat, majd bevonjuk vele a süteményt. Fehér csokoládét is reszelhetünk a tetejére díszítésnek, majd gyorsan mehet a hűtőbe dermedésig, ami kb. fél óra.
  10. Utána azért vegyük ki és hagyjuk egy napot puhulni a tésztát! :)
 
Jó étvágyat!

17 megjegyzés:

  1. Szép és nagyon finom süti, tényleg nem bonyolult elkészíteni.Csak ajánlani tudom :-)

    VálaszTörlés
  2. Zalai esküvők, ballagások és búcsúk elmaradhatatlan süteménye. Imádom! :)

    VálaszTörlés
  3. Jelentem, nemcsak Zalában, hanem a Nyírségben is hasonlóan közkedvelt! :) Csodás szeletek! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek! Látom mézes lapok, finom is lehet:-)

    VálaszTörlés
  5. De divatos süti volt ez régen mifelénk! Aztán elfelejtődött. Nekem nincs is meg a receptje. Azaz nem volt, most már megvan:-)
    Igazán csábítóan néz ki! Az ünnepekre hangoló fotóid is tetszenek:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek ezek a képek, és mutatósak a sütikék :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mutatós ez a sütemény, és micsoda karácsonyi hangulat van már nálad .)

    VálaszTörlés
  8. Kár nekem ilyesmit nézni ilyenkor, korog a gyomrom!!...de nem lehet enni, már elmúlt 18 óra! Nagyon finom lehet, sajnos nálunk már nem fogyna el, mert senki nem eszik sütit (lassan szögre akaszthatom az édesség blogomat). Ezek az egyszerű sütik a legfinomabbak, csak egy baj van, nem lehet 1 szeletet sütni.

    VálaszTörlés
  9. Nem ettem vagy 15 eve,de honapok ota ahitozom ra,azt hiszem most hetvegere megsutom,bar en ilyen tipusu lapokat meg nem sutottem :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Barbi! Húsvétra elkészítettem, nagyon-nagyon finom lett! Köszönöm a receptet! :)
    http://dittimodra.blogspot.hu/2014/05/lajcsi-szelet.html

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Megcsinàltattam ès isteni finom sütemèny)...köszönöm

    VálaszTörlés
  13. Minden ünnep alkalmával megsütöm.

    VálaszTörlés
  14. Nekem ez még Fincsi süteményként lett leírva úgy 30éve.Nagyon finom,kiadós süti.Ha sütök nálunk nincs ideje másnapra megmaradni,mert a fiaim nagyon szeretik.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...