2011. május 6., péntek

Nanaimo szelet

Nagyon féltem ettől a süteménytől mert annak ellenére, hogy borzasztóan tetszett, visszatartott, hogy vajas kémmel készül. Kár volt, mert különleges és finom desszert! Kis hibával végül megalkottam, de sajnos nekem csak nagyobb  tálam volt, így vékonyak lettek a rétegek. 25x25 cm-es tepsi vagy annál kisebb kell hozzá. Nem kesergek mert ízre gondolom ugyanolyan finom lehet mint mutatósabb társai! Köszönöm Tücsök Bogár a receptet!!!
Ja, és nem vagyok kókuszrajongó, de ez most nagyon bejött!


Összesen: kb. 5201 Kcal!
Borzasztó hizlaló, sajnos!

Hozzávalók:
Az alsó réteghez:
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 5 evőkanál kakaó
  • 1 db tojás
  • 15 dkg darált keksz
  • 5 dkg durvára vágott mogyoró (vagy mandula, vagy dió), én mandulát használtam
  • 15 dkg kókuszreszelék

A krémhez:
  • 10 dkg vaj
  • fél dl tejszín
  • 4 dkg főzés nélküli vaníliás pudingpor
  • 25 dkg porcukor (nálam csak 17 dkg)

A csokoládé bevonathoz:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2,5 dkg vaj

Elkészítés:
  1. A vajat, cukrot, kakaót gőz felett összefőzzük, majd félrehúzva belekeverjük a már felvert tojást. Visszatesszük a gőz fölé és besűrítjük, bár nekem nagyon nem sűrűsödött már. :)
  2. Ezután a gőzről levéve, beleforgatjuk a többi hozzávalót.
  3. Egy 25x25 cm-es (nagyobb nem jó csak kisebb) tálat, tepsit megtöltünk a tésztával, jobban mondva, belenyomkodjuk kézzel. Gyerekek segíthetnek! :-)
Krém készítés:
  1. A vajat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzákeverjük a tejszínt és a pudingport. Kenhető szép krémet kapunk!
  2. Ezt a krémet rákenjük az kekszes alapra.
  3. A csokoládét és vajat vízgőz felett felolvasszuk, hagyjuk kihűlni, majd mikor még kenhető bevonjuk vele a krémet!
  4. Hűtőbe tesszük pár órára vagy éjszakára.
Én egy óra múlva már nem bírtam magammal és szeltem belőle egyet... majd még egyet... majd még egyet...
Szerencsére azért maradt a fotóhoz, sajna a sütemény nem olyan szép mint Tücsök Bogáré és Aledáé! De ez az első, kicsit hibás szériám, így megbocsájtható! Ugye? ;-D
Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Jaaaajj! Csak a nagylány meg ne lássa. :) Imádja a kókuszos sütiket, ez pedig az egyik kedvence. :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye, ugye! Én is valahogy így jártam! Én voltam az a „nagylány" aki az oldaladon megkívánta ezt a finomságot! :D

    VálaszTörlés
  3. Jaj,ne is mond,gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  4. Aleda, nagyon aranyos vagy, köszönöm!!

    VálaszTörlés
  5. Tökéletesek a képek is, és a sütemény is!!!
    Hogy csinálod, hogy kép a képben? Jó lenne megtudni, mert én is használnám a fázis fotóknál. Kell hozzá valami program?

    VálaszTörlés
  6. Kriszti, nagyon köszönöm a dicséretet!
    Te sem panaszkodhatsz a fotókat és ételeket illetően!! :D
    Én számítógépes szövegszerkesztő vagyok és mivel saját kisnyomdánk van ezért nyomdai programokkal dolgozunk. Viszont Photoshop-od lehet talán Neked is van, ott egymás mellé vagy alá rendezve a képeket, majd egy képnek lementve ezt kapod, amit itt is látsz. Semmi ördöngősség nincs ám benne, csak úgy tűnik! :D

    VálaszTörlés
  7. Isteni lehet, nagyon jól sikerült

    VálaszTörlés
  8. BARBI!A RECEPTBEN FÉL DL TEJSZÍNT ÍRSZ,BIZTOS ELTÉVESZTETTED,MERT SZERINTEM FÉL LITER A PONTOS MENNYISÉG.

    VálaszTörlés
  9. DE NAGYON KÖSZÖNÖM A FINOM RECEPTEKET,A RECEPTJEID IS BENNE VANNAK A KÖNYVJELZŐMBEN,SOK SIKERT A MUNKÁDHOZ,KÖSZÖNÖM.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Judit, az tuti biztos, hogy fél dl azaz 50 ml tejszín kell bele! :) Már többször elkészítettem és a pici Annám cumisüvegével mérem ki az 50 ml-t. Valamit elnézhettél! Én is sokszor megkeveredek a mennyiségeket illetően. :-D
    Amúgy nagyon örülök, hogy ízlenek a receptek és benézel hozzám!! :)))

    VálaszTörlés
  11. Igen,bocsánat én néztem el.Üdvözlettel:Judit

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Nagyon jól néz ki a sütid. Szeretném a facebook képeim közé feltenni, hogy meglegyen amikor elkészítem a sütidet. Megjelölöm ezt az oldalt és hogy itt lájkoljanak és osszanak. Csak azért szeretném oda feltenni, mert jártam már úgy, hogy lementettem a gépre egy isteni ételt és mikor betörtek elvitték a gépet, a receptet meg azóta sem találom.:(
    Várom beleegyező üzid:))) Köszönetel: Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi!
      Facebook-on is tudsz követni és onnan is megoszthatod ami tetszik,
      például ezt a nanaimo szeletet:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=374739202659581&set=a.173782549421915.40462.173777832755720&type=1&theater

      De, ha innen szeretnéd annak sincs akadálya. :)
      Sütögess bátran ami megtetszik! :)

      Törlés
  13. milyen a fozes nelkuli pudingpor? en meg igy nem is hallottam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Brigitta ide rakok egy linket, ezen látni fogod! Aranka főzés nélküli pudingpor, Dr.Oetker-es.
      http://www.lacsiboltja.hu/uploadedimages/1256.jpg

      Törlés
  14. Tudod, nem is az számít, hogy néz ki a süti. Mert ha finom, akkor az édesszájúak úgyis felfalják :)
    Egyébként meg nekem jobban tetszik így laposan.
    Az eredeti képeken (Tücsök) magasabb az alja, de nem is tudom, nem túl tömény az? el fogom készíteni, és én is maradok a lapos verziónál :-)
    Látod, egy "hibás" lépéssel is lehet "divatot" teremteni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. emmmm, nagyon tetszett amit írtál! :))) Nem írhatom azt, hogy nem tömény, mert én olyat nem ismerek, és bizony vannak akik a csokisat, vannak akik a gyümölcsöset és olyanok is vannak akik csak a sós süteményeket szeretik, vagy egyáltalán semmilyent, de ha szereted az édességet akkor mindenképpen próbáld ki, nálunk aki kóstolta, mind elkérte a receptet. :) Majd írd meg, hogy neked bejön-e! :) Köszönöm, hogy írtál! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...