2011. június 16., csütörtök

Pavlovatorta - Ez mennyei!!!

Mit is írhatnék? Szavakba sem tudom önteni azt az érzést ami hatalmába kerített mikor elkészült - és tegyük hozzá, hogy szerintem tökéletesre sikerült -, az már maga óriási öröm volt, hát még mikor megkóstoltam, és elfogyasztottam az első szeletet, majd a másodikat, majd a harmadikat, aztán óriási bűntudattal magamra parancsoltam, hogy elég legyen már! Ki tud ennek ellenállni??????
A férjem ránézett és azt mondta:
„- Fehér színű sütemény? Kösz nem kell!
- mire én - Naaaaaa csak egy falatot...!! Kérleeeek!
- Na jó, csak egyet! - lenyelte az első, majd a következőt és végül megette az egész szeletet és azt mondta:
- Elég volt ebből, holnaptól nem süthetsz többet, fejezd be, mert miattad hízok mint a duda!!!!
Én meg csak vigyorogtam mint a tök és megígértem, hogy oké, most egy kis szünet jön.
Azt azért hozzáteszem, hogy ma készült még kakaós-csokis kalács rúdba  (hogy a megmaradt tojássárgája se vesszen kárba) és a kedvenc ribizlis pohárkrémje, amiket szép sorban fel is teszek majd ide!


Inspirációt a Pavlovához TücsökBogár és Aleda adták! Köszönöm lányok!
Ja, és pofonegyszerű az elkészítése, ha követjük a recept leírását! :D


Hozzávalók:
  • 4 db tojásfehérje
  • 25 dkg porcukor
  • 1 evőkanál kukoricakeményítő - nálam sima keményítő
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1/2 teáskanál vaníliakivonat

A töltelékhez:
  • 4 dl tejszín (nálam 2,5 dl)
  • 20 g porcukor
  • 2 kk. zselatin fix (drOetker)
  • 25 dkg eper, vagy bármilyen gyümölcs



 Anita annyira jól leírta, hogy inkább bemásoltam tőle! (Remélem nem baj?)
  1. A sütőt 150 fokra előmelegítjük.
  2. A tojásfehérjét a citromlével lágy habbá verjük, majd óvatosan elkezdjük evőkanalanként hozzáadagolni a porcukrot (kivéve 1 kanálnyit),  közben folyamatosan verjük tovább a habot, egészen addig, amíg olyan keménnyé, fényessé nem válik, hogy szinte vágni lehet.
  3. Az utolsó kanál cukorhoz hozzákeverjük a keményítőt és a vaníliát, majd lassan, vigyázva  hogy a habot össze ne törjük, beleforgatjuk a habcsókalapanyagba.
  4. Sütőpapírra  egy tortaformából kört rajzolunk és ráhalmozzuk a masszát. A sütőt vissza vesszük 110 fokra, majd 60-70 perc alatt megsütjük a tortát, majd az elzárt sütőben hagyjuk kihűlni.
  5. Én, anyukám hétvégén hozott eperlekvárjából kentem rá egy keveset.
  6. A tejszínt 15 percre fagyasztószekrénybe tesszük (az sem baj, ha jégkristályossá válik), majd habbá verjük. (Én a tejszínt zselatin fix hozzáadásával vertem fel a tasakon leírtak szerint.)
  7. A keményre felvert tejszínhabbal (cukrot nem muszáj tenni bele, mert a habcsók édessége pont kellően ellensúlyozza a tejszín cukortalanságát) megtöltjük és a gyümölccsel díszítjük.
  8. Én az eprekre színtelen tortazselét tettem még.
 Jó étvágyat!


Azóta többféle változatban is készült, ez is egy nagyon finom variáció!
Új fotó - 2013. február

22 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett!!
    Nálunk mindig nagy sikere van.
    Van is a hűtőben 6 db tojásfehérjém:)

    VálaszTörlés
  2. Gabi, ez most a csúcs nálam, már azon gondolkozom hogyan fogok dupla méretet készíteni, ha jön a rokonság. :) Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Istenien néz ki! Most már nekem is meg kell gyártanom!!! :o))) Kezdem gyűjtögetni a fehérjéket...

    VálaszTörlés
  4. Kriszti köszi! Remélem látom majd az eredményt! :D

    VálaszTörlés
  5. Ránézek a képekre és nagyokat nyelek..Hát ennyi finomságnak tényleg nehéz lehet ellenállni :))

    VálaszTörlés
  6. Panna köszi! Te nagyon ügyes vagy, süsd meg a családod és a magad nagy örömére! :D

    VálaszTörlés
  7. Még sosem ettem és készítettem, de most... igen hétvégén
    Gyönyörű lett

    VálaszTörlés
  8. Köszi Bianka! Remélem látni fogom! :D

    VálaszTörlés
  9. Tényleg tökéletes lett! :)))
    Ugye, hogy súlyos függőség alakulhat ki a fogyasztása hatására?

    VálaszTörlés
  10. Anita, ez így igaz, súlyos függőség!!!
    De tudod, egyáltalán nem bánom, sőt úgy gondolom, hogy aki ezt nem próbálta, nem is tudja mit veszít! :D

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett a pavlovád.Én csak sütés után másnap fejeztem be a tortát,fotóztam és sokat vesztett a minőségéből,máskor azonnal be fogom fejezni.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Aleda! A te Pavlovádon én csak azt láttam, hogy gyönyörű és akkor kaptam kedvet, hogy végre nekiálljak!!! :D

    VálaszTörlés
  13. Ez gyönyörű lett! Én még nem mertem nekiállni...

    VálaszTörlés
  14. Szemirámisz, köszönöm, kedves vagy!
    Bátran állj neki, mert nekem is elsőre sikerült, pedig én aztán tudok bénázni! :D

    VálaszTörlés
  15. Gyönyörűűűűűűű!!!!!! Imádom, pedig még soha nem csináltam, de a fotóktól elvagyok ájulva. Régóta készülök, mióta láttam Nigella Pavlováját, de komolyan nem mertem, vagy csak odáztam az elkészítését, pedig állandóan gyűjtögetem és fagyasztom a tojásfehérjét.Most, hogy láttam a tiedet is, meg kell csinálni!!!!!!!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tücsi akkor ne várj vele sokáig, mert ez a torta mennyei!!! :) Kár lenne kihagyni!!!

      Törlés
  16. Nagyon szép! Én már nagyon régen készítettem(mindig elönt a sok új:),de azt hiszem kéne :)

    VálaszTörlés
  17. Ma megint Pavlovát készítek, mert nem lehet megunni!!!!! Csak nézem a gyönyörű képeket és nem is érti az ember, hogy évekig nem mert hozzáfogni. Ehhez az internet kellett, hogy lássam a tapasztalatokat. A fotók tökéletesek!:)) Nigellánál láttam először, de Aleda képei adták a löketet. Most viszont, hogy láttam a képeidet, muszáj......! Kellemes pihenést!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem sütöttem volna, ha nincs az internet! :) Imádom! Köszönöm Tücsi! :)

      Törlés
    2. Köszi Barbi a receptet! Hétvégén megsütöttem. Sajnos nekem nem ilyen szépre sikerült,de azért újra megfogom csinàlni. Ehhez légkeveréses sütő kellene inkàbb?? Az enyém sajnos nem az.��

      Törlés
  18. Köszönöm a receptet! Végre egy olyan süti, ami nem agyonbonyolított, könnyű elkészíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, ha másoknak is ennyire tetszik! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...