2013. október 23., szerda

Gesztenyés alagút, sütés nélkül

Nem tudom ki emlékszik rá, hogy bizony ez volt az első sütemény bejegyzésem! Kezdetleges, de számomra annál kedvesebb fotóval, mivel akkor készítettem a 2 éves Anna és 12 éves Eszti lányom születésnapjára. Még meg is írókáztam a tetejét, itt megnézhetitek. :)) Nagyon büszke voltam a végeredményre, és főleg arra, hogy a krémet én találtam ki mert az eredeti sima habtejszín volt, és hogy még kommentet is kaptam rá.
Nincs semmilyen évforduló, de azért szeretném megköszönni, hogy ennyien itt vagytok! Egy kicsit nosztalgiáztam és újra elkészült ez a nagyon finom sütés nélküli édesség a család nagy örömére. :)



 Hozzávalók:
  • 2 csomag gesztenye massza
  • 50 g puha vaj
  • 1-2 ek. rum

Krémhez:
  • 1 cs. vaníliás puding
  • 4 ek. kristály cukor
  • 3 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 2-3 ek. porcukor
  • 1 csomag habfixáló
  • és kb. 9 db babapiskóta a lezáráshoz

Máz:
  • 100 g étcsokoládé
  • 1 ek. olaj


 Összeállítás:
  1. Az őzgerincformát folpack-kal kibéleljük, hagyjunk rá jól, hogy majd a végén be tudjuk takarni a kész süteményt!
  2. A gesztenyét a vajat a rummal kézzel, de még jobb, ha robotgéppel összekeverünk. Ezt a masszát beleigazítjuk a folpack-os gerincformába.
  3. A pudingot a 3 dl tejjel, 4 ek. cukorral összefőzzük és hideg vízbe állítva, sűrűn megkeverve KIHŰTJÜK!
  4. A tejszínt félig felverjük a porcukorral és hozzáadjuk a habfixálót majd kemény habbá verjük. A pudinggal összekeverjük, majd betöltjük a gesztenyés őzgerincformába.
  5. Babapiskótát rumba forgatunk (nem áztatunk!!), és rátesszük sorba a krém tetejére.
    A folpack-ot ráhajtjuk, majd min. 3 órára hűtőbe tesszük.
  6. Utána tálra fordítjuk, lehúzzuk a folpack-ot és az vízgőz felett olajjal összeolvasztott csokival bevonjuk.
  7. A hűtőben hagyjuk megdermedni a csokimázat, majd forróvízbe mártott késsel szeleteljük. 
Jó étvágyat!
 
 Ezek a gyönyörű porcelánok a PIP STUDIO-tól származnak
a Dekorál-Lak oldalról.
Aki szeretne hasonló különleges darabokat,
vagy karácsonyra keres minőségi ajándékot az nézzen körül az oldalon!

26 megjegyzés:

  1. Ide meg tőlem kapsz gyorsan egy kommentált! :))) Jó egy kicsit nosztalgiázni Veled.... Finomat hoztál, én nem ismertem idáig. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Köszi, no ezért is hoztam, mert sokan nem látták még, és akkor nem fotóztam megvágva, mert még nem volt blogom! :)

      Törlés
  2. Jó hogy ismétlést csináltál nem ismertem én sem ezt a sütit. Nagyon finom lehet, guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nehogy kihagyd, mert szuper recept! :)

      Törlés
  3. Tényleg szuper! Imádom a gesztenyés sütiket, elfogom készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, kíváncsian várom majd a bejegyzést! :)) Köszönöm!

      Törlés
  4. Ez nagyon finom lehet, nagyon kínálja magát. :) Szeretjük a gesztenyét, úgy hogy mentem is, egyszer sort kerítek rá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehogy kihagyd, vétek lenne, komolyan mondom! Ma megint megcsináltam!!! :D

      Törlés
  5. Hm, de guszta! Amúgy is szeretem a gesztenyés finomságokat! Milyen régen volt az első bejegyzésed... :o) Írod, hogy Anna kétéves volt. Most meg már egy kis hölgy...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát bizony Anna, már lassan 5 éves... szalad az idő! Köszi Kriszti! :)

      Törlés
  6. Köszönöm aranyosak vagytok, aki elkészíti annak lesz egy jó napja! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki és biztosan finom is! Persze nem árt, ha van otthon babapiskótánk, mert a hozzávalók közül lemaradt:)))))

    VálaszTörlés
  8. Ez egy eddig számomra ismeretlen, de kipróbálós sütemény! Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  9. Nálam is érkezik a kipróbálós listára :) Nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  10. Hmmm... miért nem ismertem ezt eddig? Köszönöm a tippet, hétvégén elkészül! :) Mi itt nagyon szeretjük a gesztenyét és a vaníliát. :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Barbi! Azt szeretném kérdezni, hogy a fent leírt mennyiségből egy vagy kettő őzgerinc lesz? Karácsonyra szeretném elkészíteni. Köszönöm válaszod! Eszter ( egy kicsi Barbi anyukája)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszter remélem nem haragszol, hogy csak most írok!!! Egy őzgerinc lesz ebből a receptből! :)

      Törlés
  12. Kedves Barbi! Elkészítettem az alagutat, nagyon finom lett. Igaz, én megpróbáltam kettő őzgerincre, kicsik lettek. Ami persze senkit nem zavart, mert egy-kettőre elfogyott. Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Barbi!! Én elkészítettem nagyon finom lett tán máskor is fogok!! Páromnak is nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Barbi!

    Elkészítettem ezt a finomságot, nagy sikere lett!! :) Pár napon belül megcsináltam a következő adagot a családi ebédre :)
    Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Eszter, tomoca79, Hibiszkusz!
    Nagyon jólesik amit írtatok, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  16. De finom lehet jól lehűtve ilyen nyári melegben!

    VálaszTörlés
  17. Szia Barbi, most is, mint eddig minden karácsonykor, mióta megtaláltam a receptedet, ott lesz az asztalon, mert isteni finom :) Boldog karácsonyt! Ivett

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...