2013. január 29., kedd

Nutellás csavart csiga

Eddig még nem raktam fel csak Facebook-ra, de ott óriási sikere volt így muszáj itt is bemutatnom, és elmentenem a gyermekeimnek! ♥ Itt megnézhetitek. :)
Pár eddig elért adat a sikeréről:
- 1466 embernek tetszett
- 730 ember megosztotta
- 35 kedves követőm írt is a kép mellé
- 13 889 ember látta

Semmi extra, csak a jól bevált kelt tészta, nutellával kenve, csíkozva, tekerve, csigázva és sütve. :))
Remélem Nektek is tetszeni fog!

Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 3 dl tej
  • fél csomag (25 g) élesztő
  • 3 tojássárgája
  • 3 csapott evőkanál kristálycukor (kb. 70 g)
  • 3 evőkanál olaj
  • Nutella, jó sok

Elkészítés:
  1. A lisztet a dagasztótálba tesszük, egy kis mélyedésbe teszünk a cukorból 1 evőkanállal, rámorzsoljuk az élesztőt, felöntjük langyos tejjel és hagyjuk 10 percig felfutni. Ha az élesztő felhabzott, hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük.
  2. Kelesztés után átgyúrjuk, majd lisztezett deszkán egyben kinyújtjuk, jó nagyra.
  3. Felét megkenjük nutellával, ne sajnáljuk, de azért túlzásba se vigyük mert kifolyik sütéskor.
  4. A tészta másik felét ráhajtjuk a nutellás oldalra és kétcentis csíkokat vágunk (én pizzavágóval).
  5. A csíkokat megcsavarjuk majd csigaformába igazítva sütőpapiros tepsire tesszük őket.
  6. Fél órát újra kelesztjük, ezalatt a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  7. A kelesztés után, tojássárgával lekenjük a csigákat és pirosra sütjük.
Jó étvágyat!

32 megjegyzés:

  1. Milyen ötletes finomság, idáig érzem az illatát. Nálunk pillanatok alatt csak a hűlt helye lenne.

    VálaszTörlés
  2. Hűűű, de jól néznek ki!!!

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy feltetted ide is! Tényleg nagyon ötletes! :-))

    VálaszTörlés
  4. Valóban nagy sikered volt vele, gratulálok, bár én nem Facebook-ozom :)
    Nagyon ötletesek és mutatósak lettek, nem csoda, ha sokaknak tetszik....

    VálaszTörlés
  5. Igen,nagyon tetszik:) külön örülök,hogy itt is közzétetted,ugyanis én nem vagyok fb.- tag!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elsőnek mindent ide teszek fel, csak ez előzte meg a blogdebütálást! :)
      Örülök, hogy tetszik Márti! :)

      Törlés
  6. Nagyon ötletes ez a formázás! Egyszer így sütök majd kalácsot. Szépek!!!

    VálaszTörlés
  7. Nem csodálkozom, mert nagyon jól néz ki, biztos pont olyan finom is:)

    VálaszTörlés
  8. :) Most ,hogy jól elolvastam,gyakorlatilag ugyanaz a tésztaalapunk:)) Egy ideje ez a kedvenc.A fotóid még mindig szépek és "Barbisak" :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a kelt tészta recept volt 15 éve az első kakaós csigám alapja, még férjem anyukájától tanultam. :) Szerintem, a kelt tészta alapja jóformán alig különbözik a mások által is használt, bevált recepttől. :)
      Köszi szépen, Te sem panaszkodhatsz a fotóidat illetően, mert gyönyörűek! :)

      Törlés
  9. Hát az biztos, hogy látványra is megkívánni való!!!! Nagyon jók a fotók!:-)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Barbi nagyon finom lett a süti köszönjük szépen :) Eddig nem sütöttem mert nem bíztam magamba,de rájöttem egy jó recept csodákra képes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves László, férfitól igen nagy bóknak veszem, főleg annak tudatában, hogy a férjem a konyhában még a lisztet sem találná meg! :) Örülök, hogy örömet okozhattam a recepttel! :)

      Törlés
  11. Szia! Megcsináltam ma este, hát, nem sikerült vékonyan kenni a nutellát, úgyhogy folyt az mindenfelé, a sütőpapír alá is meg minden... :D Ezt a kis szépséghibát leszámítva nagyon finom lett, ráadásul életemben először csináltam kelt tésztát, szóval büszke vagyok :D Holnap (illetve már ma) jön a gesztenyés alagút! :) Üdv: Mena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mena, elindultál egy úton ahonnan nincs hátraarc, a családod imádni fog! :) Köszönöm szépen, hogy megírtad, jó sütögetést és sok örömet kívánok az alkotásokhoz!

      Törlés
  12. Most akkor kellett volna beletenni 3 tojássárgáját a tésztájába?! :( Mert nem írja a leírás, de ahogy nézelődtem, eljutottam a kakaóscsiga receptedhez, ahol ott van a tészta hozzávalóinak leírásában - bár ott sincs beleírva az elkészítésbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az elkészítésben ott van, hogy, ha az élesztő felfutott, akkor a többi hozzávalót is adjuk hozzá ( kivéve a nutellát)! Remélem tudtam segíteni! Üdv.: Brigi

      Törlés
    2. Már világos, hogy akkor kell bele az is, legközelebb így fogom elkészíteni!

      Törlés
  13. Szia Barbi, Szeretnem elkesziteni a tekercset de elotte van egy kerdesem. A 3 tojassargajat a tesztaba tetted es meg egyet hasznaltal a keneshez, vagy 2 ment a tesztaba es egy a keneshez? Koszi szepen.
    -Roberta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindegyik tojássárga megy a tésztába, és kenheted a fehérjével is a tésztát, vagy egy 4. tojássárgával. :)

      Törlés
  14. Szia. Ebből mennyi csavart csiga jőn ki? És az 3evőkanál olaj is a tésztába megy mielött összegyúrnám?

    VálaszTörlés
  15. Szia. Ebből mennyi csavart csiga jőn ki? És az 3evőkanál olaj is a tésztába megy mielött összegyúrnám?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom pontosan hány csiga lesz, 8-nál több az biztos. :))
      Az olajat beleteheted gyúrás előtt és a gyúrás végén is.

      Törlés
  16. Most találtam rá erre a finomságra. Már bent van a sütőben, majd beszámolok a végeredményről. Én szórtam rá még darált mogyorót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen lassan sül? 😱😨
      Csak vicceltem ;)

      Törlés
    2. Szia! Szeretném megkérdezni, hogy êlesztôporral is meg lehet csinálni? Azzal is kell pihentetni, csak mert a csomagolása azt írja, h nem kell a kelesztést megvárni! Köszönöm!

      Törlés
  17. Szia
    Köszönöm szépen a receptet el is mentettem ��
    Nagyon ízlett a családnak hamar el is fogyott ��

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...