2012. október 27., szombat

Grízkrémes piskóta - tejbepapi rajongóknak

Na, ha valaki szereti a tejbedarát-, papit-, grízt, az én vagyok! Már kb. 1 éve rendszeresen készítek mikor édességre vágyom, és milyen a sors(?), Gerdinél belefutok egy ilyen süteménybe! :D Aztán Csilla megelőzött a teszteléssel, akkor már teljesen oda voltam. Nem részletezem milyen izgalommal vártam, hogy elkészüljön! Nem csalódtam, nagyon nekem való sütemény, szünet nélkül dézsmáltam, ezért egy időre eldugom a receptet, nehogy kísértésbe essek.
Tudom, hogy nem egy Pavlova vagy Sacher vagy francia krémes, de nekem most a szívem csücske... ♥
Nem tudtam olyan szép szeleteket vágni mint Gerdi és Csilla, mert nem bírtam kivárni, hogy kicsit megdermedjen a krém, innen is látszik milyen mohó vagyok! :) Nekem így is tetszik!!!



A piskótához:
  • 6 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • fél dl olaj
  • csipet só
  • 9 evőkanál cukor
  • 8 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál kakaó

A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 4 kissé púpozott evőkanál búzadara
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg vaj (legközelebb mascarpone lesz :))
  • 1 csomag vaníliás cukor

  • a tetejére kakaópor



Piskóta elkészítése:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztjuk.
  3. A sárgákat fele cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk az olajat, a kakaót és a sütőport is.
  4. A fehérjéket csipet sóval és a maradék cukorral, habbá verjük, majd a tojássárgás krémhez keverjük egy szilikonlapáttal.
  5. Végül a lisztet is hozzáforgatjuk, szintén a lapáttal.
  6. Sütőpapírral bélelt 23 x 40 cm-es tepsibe simítjuk, majd tűpróbáig sütjük.
  7. Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágjuk.

Grízkrém elkészítése:
  1. A tejet  a cukor felével felforraljuk, majd a búzadarát belekeverve takarékon addig melegítjük míg besűrűsödik.
  2. Hideg vízbe állatva az edényt, néha átkeverve kihűtjük.
  3. Ezalatt a vajat a többi cukorral  és a vaníliás cukorral habosra keverjük. A kihűlt grízt beleöntjük és jól összekeverjük.
  4. A krém felét a két lap közé, a másik felét a tetejére kenjük, majd kakaóporral megszitáljuk.
Jó étvágyat!

51 megjegyzés:

  1. Guszta és eddig minden búzadarás édesség nagyon ízlett, úgyhogy ezt is ki kell majd próbálnom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehet, én is gyakran készízek tejbegrízt desszertenk, mikor gyorsan kell valami finomság:)Úgy érzem hamarosan ki fogom ezt próbálni:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik így is, nagyon-nagyon guszta! Annyira jólesne most egy szeletke! :)

    VálaszTörlés
  4. Éljen!! Már azt hittem sosem készül el Nálad! :DDD Ugye, mennyire finom! Nem baj az, ha nem tudtál várni a dermedésre. :) Na, és ha véletlenül marad másnapra, akkor, ha lehet még finomabb lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj Csilla, már sokkal előbb meg kellett volna sütnöm, de mostanában így megy ez, semmi időm. Ami persze jó, mert megy a munka, de imádom a blogot és vérzik a szívem, ha több napra lelépek. :(
      Face-n is nagy sikere van ennyi lájkot régen kaptam! :)

      Törlés
  5. A kinézetével nincs semmi baj, mert így is nagyon tetszetős. Nagyobb baj az, hogy nincs előttem néhány szelet belőle :=)

    VálaszTörlés
  6. A kis mohó:-))) Nincs vele semmi baj, látszik, mennyire krémes. A mascarponés ötlet nagyon jó, legközelebb bevetem.
    Nálunk mindenki szereti a tejbegrízt, kivéve a Férjem. Ha meg akarom büntetni, paradicsomlevest és tejbegrízt kell neki főzzek:-) De nem volt még szükség rá...
    Nagyon örülök, hogy Te is megsütötted! Jól jönne belőle az ismétlés, de holnapra más terveim vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi, nagyon hálás vagyok a receptért! Örülnék egy olyan büntető ebédnek amit írtál mert a paradicsomlevest is szeretem! :)

      Törlés
  7. Köszi lányok, sütőket bekapcsolni és sütni, ezt tudom javasolni, és igazából mindegy mit csak édeset! :))
    Vagy akár ezt.. :)

    VálaszTörlés
  8. Finom, puha, könnyű és krémes! Nagyon betalált nálam is! Recept máris elmentve!

    VálaszTörlés
  9. Imádom a tejbegrízt, és milyen szerencse, hogy a kisfiam is imádja, hetente többször is kell neki készítenem - gyerekkoromban Anyukám is ilyen gyakran készítette nekem. :) Épp emiatt a sütidnek Mi ketten óriási rajongói lettünk. (A férjemet persze ki lehetne kergetni a világból a tejbegrízzel. :/ A Te családodnak és párodnak hogy ízlik?)
    A sütifotóddal semmi baj, csodásak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi bátran süsd meg mert nálunk Apa is jóízűen megette, szerintem észre sem venné, hogy miből van a krém! :)
      Köszönöm szépen a fotóról írtakat, még, ha látszik is milyen csálék. :D

      Törlés
  10. Ez nagyon jónak néz ki, tudod miért, mert egyszerű, ezek a legjobbak. Vittem a receptet:-))))

    VálaszTörlés
  11. Őszintén? Én sem várnám ki ezt a fázist, mint dermedés! :D

    VálaszTörlés
  12. Imádom a tejbegrízt,a nyáron én is készítettem hasonló sütit mint a tied, csak babapiskótával rétegezve Illéskrisz konyhájából.Nagyon fincsi lehet ez a guszta sütike,hamarosan én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  13. Nem szeretem a "tejbepapit", de ezt szívesen megkóstolnám :), jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan megszeretnéd, legalábbis így sütiben. Könnyű, lány és nem túl édes! Köszönöm! :)

      Törlés
  14. Nekem is tetszik,és ki is próbálom,jó az a tejbe papi.

    VálaszTörlés
  15. Megcsináltam tegnap,az egész tepsiből reggelre 2!! kocka maradt :) imádta a család.Fantasztikus ez a süti,tuti,hogy még sokszor megfogom csinálni,mert nem nehéz.

    köszönöm!(egy 17 éves olvasód..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, nagyon ügyes fiatal lány vagy, kevesen ügyeskednek a konyhában a te korodban! Örülök, hogy tudtam benne segíteni, böngéssz nyugodtan a többi recept között és bátran lepd meg velük a szeretteidet!
      Jólesett, hogy írtál és tedd meg máskor is, ha valami kipróbálásra kerül! :)

      Törlés
  16. Imádom, a család is, ....és nekem ilyet nem szabad (még a látványtól is híztam 2 kg-ot), mert szerintem a fél tepsit én enném meg és kikapok Timitől (diéta).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nem baj majd megsütöd, ha vége a diétának! :) Egyébként hol tartasz? Nekem most nincs idegzetem hozzá! Köszi, hogy benéztél! :)

      Törlés
  17. Kipróbáltam a mascarponéval a margarin helyett a krémet és isteni lett, mindenkinek tudom ajánlani. Még csak most lett kész a süti egy órája, de a 2/3 része már elfogyott. Kószönöm a receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bettina örülök, hogy megírtad, ezentúl én is mascarponeval készítem!! :)

      Törlés
  18. Hát ez nagyon finom!Alig negyed órája készült el,de már csak negyede van meg...

    VálaszTörlés
  19. Szia Barbi!Elkészítettem ezt az isteni süteményt.Viszont nekem sajnos a piskóta nagyon alacsony maradt,(a tepsi nem volt nagyobb)ragacsos volt a teteje és nagyon foszlott.Alig bírtam ketté vágni,széttöredezett.Kérlek segíts,mit rontok el?Köszönöm szépen a segítséget!Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Judit!

      Ezzel a recepttel az volt Nekem is a bajom, hogy a 8 evőkanál liszt nem egy pontos mennyiség. Nem tudom, hogy Te púpozottan vagy csapottan raktad, mert akkor legközelebb pont fordítva kellene kipróbálnod. Sajnos nincs két egyforma evőkanál és sajnáltam, hogy akkor nem mértem le, de már arra sem emlékszem, hogy púpozott vagy csapott volt az enyém. Ha újra elkészítem akkor lemérem, és kijavítom a receptet, de az nem tudom mikor lesz. :)

      Te vagy a 4. aki elkészítette, a többieknek sikerült, szerintem nekik is csak szerencséjük volt a liszt mennyiségével.
      Különben nagyon levegős és puha lett a tésztája, alig lehetett vágni, de az íze kárpótolt az állagáért.

      Üdv :)
      Barbi

      Törlés
  20. Szerelem első látásra!! :) Nagyon tetszik ez a süti, csak most vettem észre, elmentettem a sütésre várók listájába! Köszi ! Olyan habosan könnyűnek tűnik ...hmmm...szinte érzem az ízét! :)

    VálaszTörlés
  21. Hát...most érkezett el a pillanat! Biztos vagyok benne, hogy nagyon finom lesz!! :)

    VálaszTörlés
  22. Hmmm, én sem biztos, hogy megvárnám a dermedést :D Nagyon tetszik nekem ez a sütike, főleg, hogy van egy csomó felhasználásra váró búzadarám :D :D És tuti imádnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi tuti!!! Már nagyon sokan írtak, hogy felkerült az állandó sütilistájukra! :)

      Törlés
  23. Nagyon fini lehet,biztos ki fogom próbálni! Sokat sütkérezek és úgy szoktam sütni a piskótát amit vízszintesen ketté kell vágni, hogy dupla akkora tepsibe rakom mint fentebb irva van, és akkor csak megfelezem és már kész is. Nem kell nyúznom a piskótát..remélem segítettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anna, ez nagyon jó ötlet köszönöm szépen, ki fogom próbálni! :)

      Törlés
  24. Elkészítettem és nagyon, nagyon finom!! Nagy előnye, hogy gyorsan elkészül!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóó, nagyon örülök!!! Köszönöm, hogy megírtad! :)

      Törlés
  25. Kedves Barbi!

    Ma délután szeretném elkészíteni ezt a receptedet,az lenne a kérdésem,hogy az olajat cserélhetem-e kókuszzsírra? Csodásak a receptjeid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, ne haragudj, hogy csak most írok, de mostanában nem érek rá nyomon követni a régebbi receptekhez írt bejegyzéseket! Persze nyugodtan lecserélheted kókuszolajra ami egyébként kókuszzsír folyékony állapotban, de valószínűleg ezt tudod! :)
      Ha bármi kérdésed lenne, akkor nyugodtan írhatsz facebookra vagy az e-mail címemre, ott hamarabb feltűnik! :) Mindkettőt megtalálod a jobb oldali sávban. Szép hétvégét és jó ütögetést! :)

      Törlés
  26. Köszönöm a választ :) Megsütöttem,isteni finom lett,egyetlen baja,hogy nagyon gyorsan fogy :)

    VálaszTörlés
  27. Szia Barbi!Hétvégén elkészítettem és nagy siker volt.Mascarponeval csináltam.A piskótához én a lisztet púpozott és a cukrot csapott evőkanállal raktam,mivel a cukor nehezebb.Legközelebb talán több kakaót rakok a piskótába (vagy más fajtát),mivel a mi ízlésünk szeint lehetne csokisabb is. A következő a listán a narancsos csokoládétorta,de ha így haladok,akkor a fogyi tippekre is rá kell majd néznem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bernadett köszönöm amit írtál, jól jön majd nekem is, mert a kanállal mért hozzávalóknál mindig bajban vagyok! :) További jó sütögetést, és, ha kell a fogyókúrás részt is fusd át, mert, ha azt betartod, akkor azért sütemény is belefér! :)

      Törlés
  28. Drága Barbi,
    Én nem szoktam kommentálni a recepteket, de ennél a sütinél már muszáj volt, mert ma, pontosan 1 órával ezelőtt megcsináltam a sütid! Brutálisan hihetetlenül finom!! Végre megtaláltam a sütimet, évek óta vágytam már egy igazi krémes sütire.Tudnod kell, hogy még elég kezdő vagyok sütögetés terén, csak nemrég kezdtem el ügyeskedni a sütővel...Annyit változtattam a recepteden, hogy vaj helyett felvertem egy kis habtejszínt egy csepp vanília aromával, és citrom héjat reszeltem bele, úgy kevertem össze a tejbegrízzel. A tetejére pedig sportcsokit reszeltem. Félve is vittem be a páromnak, és a mostohafiamnak az első kockákat, mondván ha bejön akkor jön a repeta, ha nem akkor megy a kukába. Nos, a párom aki nem igazán sütis úgy betolta, hogy csak lestem. A mostohafiam pedig jött repetáért. Aztán még egyért. És még egyért. És jött negyedjére is, de már nem adtam neki többet a sok cukor miatt..kicsit felpörög tőle a srác:))) Én is benyomtam hirtelen három kockát, közben ájuldoztam magamtól, hogy hú bakker de tudok...:))))))
    Szóval kedves Barbi, nagyon nagyon köszönöm a recepted, nagyot arattam vele, de ami a legjobb, hogy megtaláltam a sütim!!!!!!! ;) Kösziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mama Reggi! Megmosolyogtattál, nagyon örülök, hogy ekkora sikere lett a sütinek! Van még itt pár krémes édesség, én a helyedben nem állnék meg ennél! :)))
      További jó sütögetést és nem vagy te olyan kezdő! :))

      Törlés
  29. Szia Barbi, most találtam a blogodra, nagyon gratulálok hozzá! Már kigyűjtöttem róla pár receptet, amiket ki szeretnék próbálni és még biztos visszajövök. Csak így tovább!
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gabi, jó nézelődést és sütögetést, főzögetést kívánok! :)

      Törlés
  30. Kedves Barbi!

    Köszönöm a receptet, az egész családnak ízlett a süti, mindenki repetázott! :D Nagyon inspiráló az oldal, tetszenek a receptek. Én kezdő vagyok a sütögetésben, de mindig megjön hozzá a kedvem, amikor felnézek a blogodra. :)

    Egy sütirajongó olvasód :)

    VálaszTörlés
  31. Yes. I found this lovely one. Sweet blog is one of my favorite. I got really good recipes and try to make this same. Thanks a lot for sharing this one. Now it's time to avail chauffeur service manchester for more information.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...