2012. június 22., péntek

Meggyes mákos pite torta


Azt hiszem pitefüggők leszünk!
Annak ellenére, hogy ezt a pitét minden tekintetben elszúrtam, kezdve a meggyes pudingos krémmel, ami kevésnek bizonyult, majd a mákos krémmel amit szintén kevésre méreteztem, ráadásul a tojásfehérje felfogásakor, egy nüansznyi sárga is utánamászott, ebből ugye nem lehet habot verni, de én azért nagyképűen úgy csináltam. :DDD Szóval kudarc a köbön, de! Annyira finom lett, hogy átírtam a receptet és ezentúl más gyümölccsel is készítek, mert fantasztikusan jó lett, és ezt nem csak egymagam állítom!
Aztán készítettem egy olyan fotót (direkt!) amit sokan teszünk kezdő korunkban, és nincs is vele semmi baj, csak éppen nem biztos, hogy mindenki gusztust kap a sütinkre. Főleg, hogy úgy néz ki mintha éppen az udvaron folyó kőműves munkák alapkellékét a maltert kentem volna a meggy tetejére.
De látni fogjátok azt is, hogy erről a cseppet sem bizalomgerjesztő sütiről lehet szép és étvágygerjesztő képeket kattintani.

Ezzel a sütivel egyébként Verus "Jöhet a desszert...Játékra fel!" c. játékára neveznék!

Íme a csúf fotó! Persze ez is nézőpont kérdése,
mert van akinek így is étvágygerjesztő! :)


Hozzávalók a meggyes krémhez:
  • 700 g magozott meggy
  • 2 pupozott ek. vaníliás pudingpor
  • fél dl víz
  • 4-5 ek. kristálycukor
Mákos habhoz:
  • 3 tojásfehérje
  • 15 dkg porcukor
  • 15 dkg mák
  • 5 dkg reszelt étcsoki
Tésztához:
  • 3 tojássárgája
  • 250 g liszt
  • 100 g puha vaj
  • 100 g porcukor
  • egy csipet só

Elkészítés:
  1. A sütőt melegítsük elő 190 fokra
  2. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, ha túl lágy akkor adjunk hozzá még lisztet.
  3. Béleljünk ki vele egy nagyobb piteformát, villával szurkáljuk meg és süssük elő 10-15 percig.
  4. A meggyet a cukorral vízzel és pudingporral, főzzük össze.
  5. A 3 tojásfehérjét verjük kemény habbá, majd a cukros mákot és a reszelt csokit forgassuk bele.
  6. A tésztát töltsük meg a meggyes krémmel, majd igazítsuk el a tetején a habos mákot.
  7. 180 fokos sütőben 20-30 perc alatt elkészül.
  8. Hagyjuk kihűlni, majd porcukorral megszórva, vagy vaníliafagyival tálaljuk.
Jó étvágyat!

38 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy malteros, de ide dobhatnád, nagyon megenném, végre kezdek ízeket érezni és megint éhes lenni, szuper lett a sütikéd, sajnálom, hogy nem ti laktok a szomdédomban, most mennék kóstolni, vittem a receptet:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, ilyen sokáig tart ez a nyavalya?? Nagyon szívesen vittem volna át Neked ebből a sütiből is, már biztosan meggyógyultál volna!!! :)

      Törlés
  2. Barbi, ez gyönyörű lett! Meggyes mákos párosítást még soha nem ettem, de a képek alapján isteni lehet :-) Köszönöm a receptet, örülök, hogy csatlakoztál a játékhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Verus köszi!! Szeretem a játékokat, csak időm legyen! :))

      Törlés
  3. Tetszik, már viszem is, köszönöm.
    A tésztához ugye 3 tojássárgája kell? Nagyon bizonytalan a kérdésem, mert nálam sokkal jobb sütő-főző vagy, de egyszerűen nem tudom másképp elképzelni a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából az eredeti recept 2 egész tojást ír, de a tojás fehérje kell a mákos habhoz, így bekerül a tésztába és nincs veszteség. De, ha van egy bevált linzertészta recept azzal is helyettesítheted! :) Köszi, remélem jó lesz! :)

      Törlés
  4. Hű, ez a pite nagyon ott van, imádjuk a meggy-mák kombót!!! Jöhet az a malteros, egye fene :-DDD

    Irtóra tetszik ez a hasonlat :-DD

    VálaszTörlés
  5. Barbi!
    Tudod mindig azt mondom,amit megboldogult színész kollégám is mondott, az íze a fontos,majd megesszük kanállal a tepsiből.Mert ugye kinek sikerül mindig minden.
    Meggy és a mák a tökéletes páros!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy és igaz minden szavad! Szívesen kanalazom az elszúrt sütiket! :))
      Köszönöm!!! :)

      Törlés
  6. Ma estem én is bűnbe,miután hetekig hoztam haza a hetipiacról a kisebb-nagyobb darab
    szalonnákat.Ezért kedvenc hentesemtől hosszú dorgálásban részesített (utólag bebizonyosodott,hogy igaza volt,ami az árat illeti)
    Alig vártam,hogy hazaérjek,fazekat ragadtam és most a hűtőben kucorog a hasaalja,kellően kiagyusztálva!Logikus,hogy ebben a melegben mit készítsünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsóka, a hasaalja szalonnát bármilyen évszakban megenném, a férjemről nem is beszélve! :)) Én simán bekapcsolom a sütőt ebben a nagy melegben is! :)

      Törlés
  7. Meggyes-mákos párosításból szerintem nem lehet csúfat készíteni, csakis szuperbajnok kreációkat! Ha eszembe jut nagymamám meggyes-mákos rétese...hmmmmm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj ne!! Rétesről ne is beszéljünk, mert azt is imádom, de ott túróssal indítok! :)) Köszi! :)

      Törlés
  8. Nekem tök mindegy mit sütsz, mindet megenném, ha csúnya ha nem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos én meg is eszem!!! :)) Aztán hízokhízokhízok! :DDD

      Törlés
  9. Így is elfogadnék egy szeletkét belőle, nem számit milyen, a lényeg hogy guszta :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem tetszik, és szívesen meg is kóstoltam volna. Legközelebbre pedig már a mennyiségeket is kitapasztaltad a piteformádhoz, úgyhogy semmi probléma. :) Ilyesmi mindenkivel előfordul szerintem... :D
    Jó éjt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi köszi, velem egyébként rendszeresen előfordulnak ilyen melléfogások, ha teljesen improvizálni akarok, bár mostanában egyre többször sikerül amit megtervezek! :)))

      Törlés
  11. Nekem sem vetted el az étvágyamat, sőt! nem tudom miért, de ha pitéről van szó, azonnal a meggyes ugrik be elsőre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti igazad van a meggyes pite a legismertebb számomra is! Köszi!! :))

      Törlés
  12. Barbi! Ez tényleg isteni lehetett! És nincs vele semmi baj, szép is!! Még mindig nem vagyok egy nagy sütis, de ezt szívesen megkóstolnám:)!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. María, de irigyellek, én naponta eszem édességet mert már szerintem függő vagyok. Néha arra gondolok, de jó lenne egyik napról a másikra megutálni őket. De aztán eszembe jut mennyi finom sütemény van a világon amiket még nem kóstoltam!!! :))

      Törlés
  13. malterszín ide vagy oda, én is kérnék belőle. Amúgy a porcukor ápol és eltakar, de minek...Így jó, ahogy kisült!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti igazad van, de mások nem tudják milyen íze van így legalább a látvány adjon esélyt a sütinek. :DDD Köszi!

      Törlés
  14. Barbi sose bánd amit megeszel,mert sokkal szebb látvány egy nőies nő mint egy piszkafa.Így aztán csak együnk bátran,mert úgyis annyit eszünk amennyi belénk fér.A szalonnát én is imádnám,valamikor teljesen lekapartam még bőrkét is,de mára már az epém nem akarja.Sajnos.Pedig az igazi kenyérszalonna,jaj paprika paradicsom uborka stb.Majd nyáron leizzadjuk!::):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Júúúj, én is imádom a szalonnát, van is fent abált szalonna a blogon, meg jöhet a bőrös császár, kolbász, oldalas stb. stb. Apa pedig tényleg csak ezeket eszi, nála még jöhet a pacal, zúzapörkölt.. :)))

      Törlés
    2. Egy pasi is úgy jó,ha jól táplált és jól át lehet ölelni!!!:):)

      Törlés
    3. Ha jól táplált, már nem biztos, hogy át lehet ölelni! :)))))))

      Törlés
    4. Nem azt mondtam,hogy dagadt!!!:):)

      Törlés
    5. Értem én!!! :DDD Az én uram jól táplált az biztos, de még szép ;D így is!!! :))

      Törlés
  15. Tényleg jól sikerültek a későbbi képek :) Tuti, hogy finom lett annak ellenére, hogy nem úgy sikerült, ahogy eltervezted :)

    VálaszTörlés
  16. Szia Barbi! Régen jártam nálad, így most jutottam el a csodás sütijeidhez:))
    Nekem nagy kanállal is ízlene.:) Persze, hogy a látvány fontos, de nem minden sikerül tökéletesre! Én megeszem a tökéletlen kinézetű sütit is, hiszen tökéletes ízre; azt meg kimeri elvitatni???!!! puszi:)) Tücsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Tény, hogy vannak fura külsejű sütemények, de annál finomabbak, és ez pont olyan ! :))

      Törlés
  17. Én most készülök megcsinálni, mert maradt egy csomó tojásfehérjém. :) Remélem jól látom, hogy csak az kell bele :))

    VálaszTörlés
  18. Aranyos, mosolyogtató amit írtál a sütiről. Nem tudom de én annyira jónak látom a képen,hogy este biztosan megcsinálom és holnap viszek a munkahelyemre belőle.Imádom a meggyes-mákos sütiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsiiii remélem elnyeri majd a tetszésed!!! :D Köszi!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...