2011. november 7., hétfő

Marokkói tükörtojás

Duendenél beleszerettem! Elsőre a látványba, aztán mikor átolvastam a receptet, már éreztem az ízét is. Azoknak akik nem tudnák írom, hogy tojásrajongó vagyok, egy külön bejegyzést is szántam már neki! :))
Na szóval tegnap el is döntöttem, hogy a diétámba pont belefér egy ilyen ebéd, így elkészítettem. Arra nem is mertem gondolni, fogy a fényképezővel megörökítsem majd, mert kishitűségem megint nagyobb volt és úgy voltam vele, az enyém biztosan nem lesz olyan fotogén mint Duende marokkóija!
Tévedtem! Olyan csodálatosan nézett ki a tányéromon, hogy nem volt mese, én aztán lefotóztam! Hát nem GYÖNYÖRŰ? Köszi Duende, tuti dobok össze még ilyet!! 
Degeszre ettem magam!
Ebben az adagban kb. 302 kcal és 16 g ch van.
+ 80 gramm kenyérrel ettem így 493 kcal és 55 g ch lett az ebédem! Tökéletes!

Hozzávalók:
  • 1 doboz hámozott paradicsom (400 gr)
  • 2 tojás (eredetiben 4 db, akkor két embernek is elég lesz)
  • 2-3 szál újhagyma zöldjével együtt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2 mokkáskanál római kömény (nálam rendes őrölt kömény)
  • fél csokor petrezselyemzöld
  • 10 g kókuszolaj (eredetiben 4 ek. olívaolaj)
  • só,
  • frissen őrölt bors,
  • csilipehely vagy por ízlés szerint (én elhagytam)
  • és egy csipet cukor, ha dobozos paradicsomból készítjük, nálam kellett mert savanykás volt a paradicsom

A kókuszzsírt egy serpenyőben felforrósítjuk, rádobjuk a felaprított hagymákat, a köményt és üvegesre pároljuk, majd a kockára vágott paradicsommal (a paradicsom levét lecsepegtettem) is összesütjük, sózzuk, borsozzuk, cukrozzuk. Kis fészket igazítunk és ide ütjük a tojásokat. Én fedőt szoktam rátenni és figyelem sűrűn, hogy mikor szilárdul meg a fehérje, közben egy kicsit fakanállal a sárgája körül megmozgatom a tojást, hogy jobban tudjon sülni. Mikor készen van friss petrezselyemmel megszórva tálaljuk.


Jó étvágyat!

15 megjegyzés:

  1. Ezt én is elkészítettem, valóban nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Seafalcon, megkukucskáltam ott is!! Nagyon tetszett amit láttam, most már én is rajongója lettem! :)

    VálaszTörlés
  3. Vagy négyen megcsináltuk, és mégis, mindegyik kicsit más... ezért jó dolog a főzés...

    VálaszTörlés
  4. Hűha, de guszta! Nekem is nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  5. Kár lett volna nem feltenni, nagyon-nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  6. Jó, hogy feltetted, én még nem találkoztam vele, pedig igencsak ennék belőle, még a kalóriákat sem számolnám:-)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű a kép és isteni az étel:) Egyik este elkészítem vacsorára, nagyon tetszik, köszi a receptet:)

    VálaszTörlés
  8. Tényleg nagyon fotogén, én meg megint csak nyelek nagyokat. Szerencsére már elég későn van ahhoz, hogy egyek valamit, pedig most a blogok böngészése során igencsak elgondolkodtam rajta :))

    VálaszTörlés
  9. Egyszerűen bele kívánkozik a tányéromba! Már nézegettem ezt a receptet, hétvégén a kisfiammal megkóstoljuk. Ő szereti az ilyen ínyenc tojás ételeket. Nagyon guszta és nem utolsó sorban, nagyon fotogén!

    VálaszTörlés
  10. Első ránézésre, olyan guszta, mint a tatárbifsztek, de azért ezt is szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  11. Barbi, látom szerelmed tárgyán kénytelen vagy sokunkkal osztozni :D

    VálaszTörlés
  12. Barbi, tényleg nem szabad kishitűnek lenni - ez olyan guszta, hogy csorog az ember nyála. :) Egészségetekre, örülök hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon gusztusos lett, korog is a gyomrom!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon köszönöm mindenkinek!! :D

    hankka, én is így gondolom! :)

    trollanyu, akkor finom kis vacsorátok lesz! Kíváncsian várom! :D

    Kriszti, remélem beszámolsz róla! :D

    Márti, igazad van, én is azért szerettem bele! :)

    Vicuska, nem baj az, annál nagyobb az örömöm! :)

    Duende, NAGYON KÖSZÖNÖM, A DICSÉRET TÉGED ILLET!! :D

    Köszönöm még egyszer mindenkinek aki benézett és hozzászólt!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...