2013. szeptember 24., kedd

Csokoládés, diós banánkenyér ♥

Olyan csodálatos banánkenyeret sütöttem, hogy türtőztetnem kell magam, nehogy mind megegyem! Remélem a Paleo recepteket gyártó team (kedvenceim), alakítanak rajta még annyit, hogy teljesen gluténmentes legyen. Nagyon vágytunk már egy olyan reggelire, ami több napig is finom és valamilyen szinten glutén- és cukormentes. A Sparban pár hónapja vettem egy csomag gluténmentes lisztet és tettem egy próbát vele. Meglepetésemre nagyon jól szuperált, bár teljes egészében nem merném kiváltani vele a lisztet, nem hiszem, hogy jó eredményt születne.
Az itt leírt recept a teljesen hagyományos konyhát vezetőknek íródott, de zárójelben odaírtam, hogyan készítettem én.


Hozzávalók:
  • 230 g sima liszt (nálam 100 g zabliszt, 40 g sima liszt, 90 g Spar-os Free From Gluténmentes liszt)
  • 40 g kakaópor
  • 200 g cukor (nálam 180 g xilit)
  • 1 csomag (12 g) sütőpor
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 110 g olvasztott vaj
  • 2 nagy vagy 3 kisebb banán pépesítve
  • 50 g dió nagyobb darabokra összetörve
  • 50 g durvára vágott étcsokoládé

Elkészítés:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. Egy gyümölcskenyér formát kibélelünk sütőpapírral.
  3. Egy mély tálban a lisztet, kakaóport, cukrot, sütőport, só összekeverjük.
  4. A banánokat villával pépesítjük, majd az olvasztotta vajat és a tojásokat hozzákeverjük.
  5. A lisztes és a banános keveréket fakanállal összedolgozzuk.
  6. Hozzáadjuk a diót és csokoládét, majd a formába simítjuk a masszát.
  7. kb. 55-60 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!
  8. Házi szilvalekvárral isteni! :))

Forrás: axi's kitchen blog

  Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

  1. Így csokival felturbózva még finomabb lehet. Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Isteni finom lehet! Nagyon jól néz ki! De ilyen későn bűn arra gondolni, hogy milyen szívesen megenném :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg csodajól néz ki:) Nem használtam még gluténmentes lisztet, de ezk szerint jól működik:) Egyszerűen paleosítható szerintem, ha lesz időm, mindenképpen kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  4. Most sül...mert pont volt itthon néhány túlérett banán:) Ami ritkán fordul elő(ez is csak azért,mert éretten kaptunk vagy 3 kg-ot :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Nektek, hogy írtatok! :) Rebarbara, én dugdosom az utolsó szeleteket holnap reggelire, de holnap sütöm újra!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Isteni finom,bár én picurkát változtattam rajta. Örülök,hogy végre kipróbáltam egy banánkenyér receptet. Sűrűn fog készülni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...