2013. augusztus 20., kedd

Szilvás pite

Annyira guszta volt Marka pitéje, hogy nem bírtam ki és megsütöttem, igaz kicsit átalakítva és az almát kihagyva, de nagyon örülök neki, mert megint bővül egy jó kis recepttel a gyűjteményem. Köszönjük! :)


Hozzávalók 40x23 cm-es tepsihez:
  • 300 g zabliszt
  • 100 g őrölt mandula (én a mandulalapokat szoktam késes aprítóban megőrölni)
  • 50 g kókuszliszt
  • 130 g xilit
  • 1 evőkanál folyékony édesítő
  • 1 és 1/2 csomag sütőpor
  • 150 g puha vaj
  • 3 tojás
  • 3 dl tej


 Elkészítés:
  1. kb. 22 db szilva kimagozva és félbe vágva
  2. 1 mokkáskanál fahéj és 4 evőkanál porcxukor összekeverve
  3. A sütőt 180 fokra előmelegítjük és a tepsit sütőpapirral kibéleljük.
  4. A hozzávalóka robotgéppel összekeverjük.
  5. Félbevágott szilvákat oldalazva, sorban, félig belenyomjuk a tésztába, majd a fahéjas porxukorral mindegyiket meghintjük.
  6. Tűpróbáig sütjük, majd hagyjuk kihűlni.
  7. Szeletelés után még megszórhatjuk porxukorral, de vaníliafagyival az igazi!

 Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. Hmm, de guszta! Most tobzódunk a finom gyümölcsökbe, ki kell használnunk:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagy kedvencem a szilva, és irtó guszta sütit kreáltál belőle! Nyami! :)

    VálaszTörlés
  3. Hm, mennyei. Annyi szilva volt most az idén is, hogy nem győztem szedni. Vitte boldog-boldogtalan. Nekem most nem volt kedvem vele dolgozni, pedig kéne pár üveg lekvár. Majd megerőszakolom magam... Nagyon guszta szaftos a pitéd!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a szilvát és biztos, hogy ezt a süteményt is imádnám! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...