2013. április 27., szombat

Gyökérkenyér Szemiramisztól

Mivel mostanában ritkán hozok hagyományos recepteket, most pótolom egy tavaly nyáron elmaradt bejegyzéssel, és mert ez a kenyérfajta mindenképpen a gyűjteményembe való.. :) A fotókon is látszik, hogy tavaly nyáron készült, mert Anna még picurka.
Szeminek köszönet a receptért! :)


Hozzávalók:
(én fél adaggal készítettem)
  • 1 kg kenyérliszt (BL-80) (nálam fele-fele arányban fehér liszt és bio tönkönybúza liszt)
  • 8 dl langyos víz
  • 3,5 dkg friss élesztő (vagy 1 dkg szárított)
  • 2,5 dkg só
  • 1 kiskanál cukor


Elkészítés:
  1. Este a lisztet egy nagy dagasztótálba öntjük és a többi hozzávalóval fakanállal alaposan összekeverjük. Nem kell dagasztani!
  2. A konyhaasztalon letakarva egy éjszakára magára hagyjuk, had dolgozzon. (kb. 12 óra, de nálam csak 10 volt).
  3. Másnap reggel vagy délelőtt a tésztát egy alaposan belisztezett gyúródeszkára kihúzzuk és négy részre osztjuk. Mindegyiket téglalap alakúra formázzuk feltekerjük majd csavarunk rajta párat a gyökérforma eléréséhez.
  4. A feltekerés előtt fűszerekkel is meghinthetjük a különlegesebb ízhatás kedvéért.
  5. Sűtőpapírral bélelt tepsibe igazítjuk és konyharuhával letakarva, egy órát  kelni hagyjuk.
  6. A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
  7. A sütő aljába egy kis lábasba forró vizet teszünk a gőzben való sütés érdekében.
  8. Ha letelt az egy óra, a kenyereket megkenjük vagy lespricceljük vízzel és meghintjük liszttel, majd a sütőbe toljuk és 30-35 perc alatt készre sütjük.
  9. A sütőből kivéve kevés vízzel lespricceljük, és rácsra téve hagyjuk kihűni. Nekem nincs rácsom így egy fa deszkára tettem míg hűlt.
Érdemes kipróbálni!
 
 Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehetett, szép foszlós!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, tetszik a rusztikus teteje!

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó levegős és könnyű! Nagyon guszta! A lánykád hogy örül neki! Én is kezdek átállni a barna kenyérre és a péksütikre. Máris vittem a receptjét!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon puhának, könnyednek látszik a belseje. Vittem is a receptet:-)

    VálaszTörlés
  5. Milyen fűszerekkel lehet megszórni feltekerés előtt?
    Várom válaszodat, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ízlés dolga én nem szeretem a fűszeres kenyereket, de pirított hagymával, medvehagymával, pirított bacon kockákkal el tudom képzelni. :) Remélem tudtam segíteni!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...