2011. október 31., hétfő

Eredeti amerikai nutellás brownie (nálam mogyoró helyett dióval)

Első Brownie-m! Fantasztikus!
7-en ettük (mint a gonoszok), és mindenki imádta!

Senkit ne tévesszen meg, az alsó fekete réteg nem égett,
hanem ott található a kakaós tészta,
felette pedig a nutellával spékelt réteg! :)

Hozzávalók:
  • 250 gramm enyhén olvasztott vaj
  • 10 ek. kakaópor
  • 500 g cukor (Túl sok? Én is sokkot kaptam!  Nem baj, ettől lesz isteni, és nyugi nem lesz édes!!!)
  • 4 tojás
  • 180 g liszt
  • csipet só
  • 1 tk. vanília kivonat vagy 1 cs.vaníliás cukor
  • egy marék felaprított dió (50 g)

  • Nutella, ki mennyit gondol, én több mint fél üveggel beletettem!

Elkészítés:
  1.  Robotgép lassú fokozatán keverjük össze a kakaót a margarinnal.
  2. Ezután keverjük bele a cukrot, vaníliát, sót és a tojásokat, majd végül a lisztet.
  3. Öntsük egy sütőpapiros tepsibe és kanalazzunk a tetejére jócskán a nutellából, majd villával, késheggyel vagy amivel szimpatikus, rajzolgassunk köröket, hullámokat a nutellás tésztába, ezáltal kissé beledolgozva a nutellát.
  4. Szórjuk meg a dióval, majd süssük kb. 180 fokon 20-25 percig.
  5. A Brownie akkor jó, ha a tű amit beleszúrunk még enyhén tésztás. Ha semmi nem marad a tűn akkor túlsütöttük, ha a tűre végig ráragad a massza akkor még sütni kell. Valami ilyesmit olvastam a jó állag meghatározásáról.

Itt pedig a bizonyíték, hogy többször is megsütöttem mert nagyon finom!
2014. májusi fotókkal bővítem a receptet. :)

 

 A recept Annától!

29 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, szívesen elfogadnék 1-2 szeletet belőle! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a browniet, nálam minden formában jöhet, szerintem ezt is ki fogom próbálni, mert nagyon jól néz ki! :))

    VálaszTörlés
  3. Azt hittem, valami réteges, krémes csoda. Közben nem, de csodás!

    VálaszTörlés
  4. Beszállnék nyolcadiknak! :-) Állati jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Ma voltam az intersparban vásárolni, és kínomban vettem néhány sütit. Mivel a többi még úgysem nézett ki, mint ezek, és mert szeretem a jó csokis dolgokat, vettem egy belgát meg egy vienettát. Ja, a nevük az jó, a többi...Szóval Barbikám, igazán állhattál volna te a pult mögött a brownie-jaiddal, mert akkor még valami jót is ettem volna ma!

    VálaszTörlés
  6. Hű,de jól néznek ki!Kár,hogy nem voltam a 7 között!:)
    De én sem tétlenkedtem ma....
    Ezt a receptet mentem,nagyon tetszik!
    Csak úgy csorog a nyálam:)

    VálaszTörlés
  7. Egész nap valami mega-csokis dologra áhítoztam...erre mit látok itt nálad...ÁÁÁÁ, kész vagyok! Annyira guszta! Mond csak gyorsan a GPS koordinátákat, máris indulok....:o)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuperül néz ki:) Olyan igazi szaftos, de a fél kiló cukrot én biztos, hogy nem tettem volna bele, mert nálunk nem enné meg senki, ha olyan édes.

    VálaszTörlés
  9. Viki, meghiszem azt, de sajnos elfogyott! Köszi! :))

    Flóra köszi! Most én is kipróbálok majd többet mert kíváncsi vagyok más receptekre is. Annak ellenére, hogy ez csúcs volt, és biztosan megtartom a receptet! :)

    Gerdi, tényleg úgy néz ki és tényleg csodás! :)

    Kati, szerintem páran beszálltak volna nyolcadiknak, kilencediknek, tizediknek stb. Köszi! :D

    Tea, én már sütit nem veszek, csak csokit, azzal nem tévedhetek nagyot! :D Ezt elszúrtuk, rossz helyen árultam a Brownie-t! :( Köszi! :))

    Kriszta köszönöm! Megyek meg is nézem, mit ügyködtél! Ejnye-bejnye nem kellene pihenned? Én megtettem volna, de gyerekek mellett ilyen luxus nem megengedett! :))

    Kriszti a pontos koordináták
    47º31'12.17"; 17º0'25.96"
    Várlak! :D
    Köszi! :)))

    trollanyu gyorsan leírom, hogy kisebb sokkot kaptam mikor olvastam a cukormennyiséget, de a recept "ragaszkodik" hozzá, és tudnod kell mielőtt lemondasz erről a csodás finomságról, hogy egyáltalán nem volt édes!!!!!! Valószínűleg a sok kakaópor megkívánta ezt a mennyiséget! Nem volt édesebb mint egy sportszelet! :)) Amúgy köszönöm a dicséretet! :)

    VálaszTörlés
  10. El is hiszem, hogy mindenki imádta! Szuper finomságot alkottál már megint Barbi! :)

    VálaszTörlés
  11. Ez tényleg csodásan hangzik, bár én még soha nem ettem brownie-t.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néz ki! Igaz, az összetevőit nézve nem egy fogyókúrás finomság :((((

    VálaszTörlés
  13. Petra köszönöm, kedves vagy! :)

    Kati, az a csodás az egészben, hogy az első kóstolót ez a példány szolgáltatta, és jól vizsgázott, már, ha ilyen egy igazi brownie! Köszi! :)

    Mónika, sajnos nem fogyókúrás! Potom 5200 körül van a kalóriatartalma, és 700 g szénhidrátot rejt magában!!! Iszonyatos mennyiség! :(
    Azért módjával ezt is lehet, csak bírjon neki ellenállni az ember! :) Köszi! :)

    VálaszTörlés
  14. Nanyelek nagyokat itt a monitor előtt. Nem ér így elcsábítani és kiéheztetni :))

    VálaszTörlés
  15. Panna, ügyes vagy te, hamar megsütöd, ráadásul, nem vagy diétán sem! :))) Pussz!

    VálaszTörlés
  16. Már megint elnyelte az üzenetemet, gonosz internet. Mindig is szemeztem ezzel a sütivel, de még nem készült nálam. Hát mostmár muszáj lesz, mert Nálad nagyon gusztának néz ki.

    VálaszTörlés
  17. Életünk és ételeink, csodafinom!!! Köszönöm! :)

    Gabi, most én is rákaptam rendesen! :)

    VálaszTörlés
  18. Ez nagyon... brutál!! :)))
    Azért azt, hogy 5200 kalória, 700 Ch, ezt nem kellett volna leírni... így már nem is annyira vonzó. :DDD

    VálaszTörlés
  19. Ugye Csilla! Ennek nehéz ellenállni, én azért megtaláltam a módját, hogy elriasszalak! ;DDDD
    Azért egyszer muszáj kipróbálni! :)

    VálaszTörlés
  20. Kedves Barbi! Nagyon örülök, hogy ekkora sikere volt a receptnek! A te sütijeid is nagyon ínycsiklandóak, a tejes kiflit ki is szeretném próbálni. Remélem, te is találsz majd még kedvedre valót a többi bejegyzésem között.

    VálaszTörlés
  21. Kedves Anna! Köszönöm szépen! :)
    Ezentúl rendszeres látogatód leszek, és remélem a kifli sikeres lesz! :))

    VálaszTörlés
  22. Meg is sütöttem :)) Annyira rákattantam, hogy nem bírtam kihagyni :D

    VálaszTörlés
  23. Aranyos van Panna!! Remélem ízlett is! :D

    VálaszTörlés
  24. Ja jó vicc, ezt láttam, de annyi ruhát pakoltál rá, hogy fel sem tűnt alatta a brownie, még ha oda is írtad a nevét! Ángyom, azt csodálkozol, hogy nehéz? Hihetetlen fazon vagy! Amúgy Trollanyuéknál is tejcsokival készül.

    VálaszTörlés
  25. Tea ezzel nem volt gond, ez isteni finom volt, még ennyi ruhában is! ;P
    Majd felrakom a másikat ami csokival készült, és nekem speciel nem jött be, aztán teszek egy összehasonlítást alapanyagok terén a tiéddel és meglátom mi a helyzet. A tejcsokin is agyalok még! :) Köszike!

    VálaszTörlés
  26. De jó, hogy kitetted FB-n, mert én bizony lemaradtam erről a csodáról!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden régi receptet kiteszek majd, így akinek csak az új receptekre van ideje, látni fogja a régebbieket is! :)) Mire nem jó a fb. :))

      Törlés
  27. Megsütöttem es nyersen olyan sűrű volt a tészta, hogy a kanál elgorbult benne,de 1 óra sütés után is folyós maradt. Kivéve a tetejét, ami kicsit megpirult.Mit ronthattam el? A receptet követtem azt kivéve, hogy megszitaltam a lisztet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...