2011. szeptember 29., csütörtök

Babgulyás

Még egy tartalmas leves!
(Új fotó 2015. május)



Hozzávalók 8 főre!
  • 1 kg disznócomb
  • 1 kis darab füstölt csülök is mehet bele
  • fél kg tarkabab egy éjszaka áztatva vagy, ha elfelejtettük (mint én), akkor  aznap egy órát meleg vízben.
  • 5 szál sárgarépa
  • 3 szál fehérrépa
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 ek. szárított majoranna
  • 1 ek. szárított petrezselyem
  • 2 ek. házi ételízesítő
  • 1 tk. szódabikarbóna (puffadás, szelek ellen?, esetleg hamarabb puhul a bab és hús)
  • pirospaprika ízlés szerint
  • só ízlés szerint
Csipetkéhez 5 db tojás annyi liszttel elkeverve, ami nokedli lágyságú tésztát eredményez +  pici só.

2 ek. lisztből olajjal rántás


Elkészítés:
A hagymát felkockázzuk és üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a húst, pirospaprikát, kinyomott fokhagymát, sót és ezekből pörköltet készítünk. Ne legyen teljesen puha a hús mikor a babot, karikára vágott sárgarépát, feldarabolt fehérrépát hozzátesszük, majd felengedjük jól vízzel, annyival, hogy majd még a galuskát is bele tudjuk szaggatni.
Beledobjuk a marhahúsleveskockát, petrezselymet, majorannát, kóstoljuk meg többször és ízesítsük saját szájízünk szerint.

Mi lángossal ettük, IMÁDTUK, recept ITT!
Köményes kifli recept pedig ITT!

(Új fotó 2015. május)

Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

  1. Csipetke nélkül készítem itthon a száraz bablevest,de ettem már MO.n ilyen formában és nagyon finom volt.Szeretem,hogy mindig készítesz valami finomat az ilyen tartalmas levesek mellé.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük mi is a babgulyást:) A csipetke az kell bele! Általában krumplis lángost vagy pogit készítek hozzá. Nagyon aranyos a pöttyös szívecske:)

    VálaszTörlés
  3. hmmm....nálunk még egy tányérral szok menni a babgulyásból. semmi extra, mert hajlamosak lennénk akkor is két tányérral betolni ha utána lenne lángos, pogácsa vagy más finomság.
    de ha ígéred, hogy egy tányérral küldesz legközelebb, akkor társítsd mellé a lángost is.

    VálaszTörlés
  4. Na ezt a levesed azért most én is szívesen megkóstolnám :)) Pláne ha nem nekem kellene megfőzni :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretjük, hozzám is küldhetnél! Látom, szíved, lelked beletetted:)

    VálaszTörlés
  6. A férjem itt ül mellettem és azt mondja, hogy ez csodálatos! Nagyon finom a te levesed is, könnyebb, mint a füstölt csülkös változat. Ezt is nagyon szeretem, meg a lángost is. :)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép és nagyon jó röviden! Hosszabban: Nagyon guszta a levesed, ez valóban jó tartalmas és még hozzá a lángos megtetézi. Egy ilyen ebéd után még vacsorázni sem lenne kedvem!

    VálaszTörlés
  8. Aleda köszönöm, enélkül a leveseket már meg sem ennék! ;D Én pedig egyenesen imádom az ilyen jellegű ebédet. :))

    Trollanyu, köszönöm! Nekem is ezek elengedhetetlen kellékei a levesnek, de a kedvenc kísérőmet még fel sem raktam, figyelj majd, mert nekem az a favorit!! A szívecskét én varrtam, és a konyhámat díszíti. :)

    4Gyerek :DDDD Oké megegyeztünk! Rendes családod van, hogy két tányérral is elfogyasztanak. Nálunk ferde szemmel méregetik az ilyen ebédeket. :(

    Panna köszi, nagy dicséret ez tőled aki nem vagy oda ezekért a levesekért! :)))

    Márti aranyos vagy! Tényleg beletettem, ugyanis vendégeink voltak ezért is készült 8 személyre. :)) Jó lesz a legközelebbi főzésből is? :D

    Petra :DD, most olyan mintha ketten is megdicsértek volna, köszi! Pedig én meg a tiédben gyönyörködtem és arra gondoltam én is feldobhattam volna egy pötty tejfellel. ;D
    A lángost pedig bűn lett volna kihagyni!

    Éva nagyon köszönöm! Gondolhatod, mikor befejeztük, mindenki csak némán ült az asztalnál és próbált levegőt venni! Nálunk mindig ez van, ha a rokonaim (Anyukám, húgom, sógorom, keresztlányom) eljönnek látogatóba. Egész nap eszünk!!! Nagggyon jó dolog! :DDD

    VálaszTörlés
  9. A szódabikarbónától hamarabb puhul a bab.

    VálaszTörlés
  10. De jó sűrű!!!! Imádom, minden formájában :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...