2011. április 1., péntek

Pizzagolyók


Az eredeti pizzagolyót TücsökBogár készítette, tőle csentem a receptet és januárban a nagylányom Eszter 12. szülinapi zsúrjára ezt sütöttem a lányoknak! Dupla adag készült belőle, de egy szem sem maradt! Több szülő kérte el a receptet mert a gyerekek imádták! Mivel a férjemnek és nekem nem maradt egy morzsa sem ezért másnap újra kellett sütnöm! Ez volt az ebédünk! Azóta még készült belőle pár adag!
Senki se hagyja ki!!!!
Íme a recept:


Ez csak plusz, nem én készítettem. A lányom kedvenc filmje az Avatar fotója díszítette.

Pizzagolyók

Hozzávalók

A tésztához:
  • 40 dkg kenyérliszt
  • 2 dkg élesztõ
  • 2,5 dl langyos víz
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 evõkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál só
A töltelékhez:
  • 24 db mini mozzarellagolyó vagy reszelt trappista, stb.
  • bármilyen felvágott, sonka v. szalámi
  • pizzakrém, tejföl
  • A kenéshez: olívaolaj, oregánó, esetleg sajttal is megszórhatjuk
Elkészítés:
  1. A pizzatésztához a lisztet a dagasztótálba tesszük, a közepébe beletesszük a cukrot, majd rá az élesztõt. Felöntjük 1 dl langyos vízzel és hagyjuk, hogy az élesztõ 15 perc alatt felfusson.
  2. A tészta többi alapanyagával jól kidagasztjuk, majd meleg helyen 1 órát kelesztjük.
  3. Addig a pizzakrémet tetszés szerint elkeverjük tejföllel, lereszeljük a trappistasajtot, kockákra vágjuk a felvágottat.
  4. Átgyúrjuk a tésztát, majd elosztjuk 24 részre. Kézzel kör alakúra igazítjuk a kis tésztadarabokat. Mindegyikre teszünk a pizzás-tejfölös krémből, majd felvágottat és egy mozzarellagolyót vagy a reszelt sajtból ami otthon éppen van.
  5. Gombócot formálunk belőlük és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A golyókat megkenjük az olívaolajjal és megszórjuk a oregánóval, esetleg sajttal.
  6. Kelesztés nélkül 200 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük. 20 percnél ne legyen több, még akkor sem, ha a tetejük fehér marad, különben kiszárad és kemény lesz.
Jó étvágyat!

22 megjegyzés:

  1. A megunhatatlan. :))) Az első adag este készült nálam, nem lettek túl jók a képek, de annak ellenére, hogy gyakran készül csak a múlt héten tudtam róla nappali képeket csinálni. A lányok mindig gyorsabbak voltak. :)))
    Nagyon jól néznek ki, egy két darabot guríthatnál belőle. Nyitom az ajtót. :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek lettek lányodnak meg Boldog szülinapot. Ugye? :)

    VálaszTörlés
  3. Tücsök Bogár! Pont az a fotód hozta meg a kedvem hozzá, és beállított képet sajnos nem tudtam készíteni, csak tepsist mert olyan hamar eltüntették a vendégek! Tényleg megunhatatlan!
    Nyisd az ajtót gurulnak. :)

    VálaszTörlés
  4. Bianka, köszönöm! Igen szülinap volt, sajna olyan gyorsan megnőtt Eszti lányom (12 éves), még szerencse, hogy a picur (2 éves) újra behozta az életünkbe a babaillatot!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, ki fogom próbálni.
    Lánykádnak boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  6. Csongi! Remélem ízleni fog!!!
    Köszönöm, a lányom nevében is!

    VálaszTörlés
  7. nagyon ínycsiklandó!
    mi is kipróbáljuk!
    ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  8. Kedves September17, köszönöm, sok sikert és jó étvágyat hozzá!! :-D

    VálaszTörlés
  9. A mai ebédünk a pizzagolyó, amit köszönök Neked és Tücsöknek. Fenségesen finom, puha tésztájú a közepében pedig a töltelék.... Főztem hozzá egy paradicsomos-fokhagymás alapot, amit egyébként a pizzakészítésnél szoktam és megkentem vele a tésztakorongokat.
    Mozzarella és reszelt füstölt sajt keveréket használtam hozzá. Nagyon finom lett, köszi még egyszer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati Te aztán nem pihensz!! :DD Nagyon örülök, süssél a Családod nagy örömére, én nagyon szívesen adok minden recit!!! :))

      Törlés
  10. Minden nap muszáj enni, ezért úgy gondolom, hogy jobb olyan ételeket készíteni amik finomak és újdonságnak számítanak. Nagyon szeretem az újdonságokat kipróbálni, a családom örömére. A férjem a fő tesztalanyom, aki mindig lelkes az ételek iránt. A gyermekeim már sajnos kirepültek, és nem élvezhetik minden nap a kajáimat, de ha megyünk Budapestre.... akkor több tonna kenyeret, kiflit, pogácsát és szállítható dolgokat készítek. De ezt már régen gyakorlom, hiszen amikor főiskolára jártak minden héten ment a rengeteg ételkészítés. Ez a mi dolgunk úgy gondolom, erre igazán emlékeznek majd a gyerekeink. Nem szántam még rá magam a blog készítésre, pedig rengeteg fotó és recept van a repertoáromban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig amennyit ügyeskedsz a konyhában, lenne nyoma és a "gyerekek" tanulhatnának a netes receptgyűjteményedből! :)
      Amióta ezt az oldalt írom, mindig újat kell készítenem, hogy gyarapodjon a blogos receptgyűjteményem! :D

      Törlés
  11. Azért még nem lehetnék az "anyukátok", mert kb. 10 év korkülönbség van közöttünk. Nagyon jó látni a pozitív életszemléleted, és azt a szeretni tudást, amit a családod iránt érzel. A blogod pedig nagyon vidám, tele jó recepttel, jó Nálad nézelődni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok örömet kapok a blogtól, és az itt nézelődőktől, ami nagyon jó érzés! A pozitív szemlélet nem mindig jellemző rám, bár tény, hogy igyekszem ez irányba fejlődni. Az viszont nagyon igaz, hogy a családomért rajongok!!! :)

      Törlés
  12. Szia Barbi! Tegnap ebédre megsütöttem (kicsit megkavartam TücsökBogár receptjével:)). Húú, nagyon ízlett a családomnak - a férjem jó ideig megszólalni sem tudott, csak ette és ette. Olyan puha lett és olyan finom!!! Köszi a receptet Neked is! :)
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi de örülök!! Ez a pizza az első nálunk annyira szeretjük! Anita ügyesen kitalálta! :))) Köszi, hogy megírtad!

      Törlés
  13. Nemrég kezdtem sütni a receptjeid alapján,egyszerűen imádom őket!Köszönöm!...Egy kérdésem azért lenne,hogy a hőfok az légkeveréses vagy sima alsó-felső sütésre van megadva???

    VálaszTörlés
  14. Nemrég kezdtem sütni a receptjeid alapján,egyszerűen imádom őket!Köszönöm!...Egy kérdésem azért lenne,hogy a hőfok az légkeveréses vagy sima alsó-felső sütésre van megadva???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szatyi ne haragudj, hogy csak most írok, de nem vettem észre a megjegyzésed. :)
      Nekem 16 éves Vesta gáztűzhelyem van, és 3-as fokozaton sütök vele, légkeverés, alsó-felső sütés nálam nincs. :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...